به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی روز شنبه در دومین نشست چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امسال چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یک ویژگی بارز دارد زیرا که دشمن از پارسال اعلام کرده که شیرینی 22 بهمن را در این روز از مردم ایران می گیریم و حتی نمی گذاریم به چهلم برسد.
وی افزود: حساسیت توجه به انقلاب و ایام الله ها که انقلاب را آفریده اند امسال ویژه تر است.
وی اظهار داشت: 13 آبان روز رسمی کشور است که به نام‌ مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده بنابراین دشمن این روز را انتخاب کرده تا جواب این اقدام دانش آموزان را در این روز بدهد و به فکر ضد ضربه افتاده است.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: در روز 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا هیمنه ای که آمریکا داشته شکسته شد و بنابراین دشمن می خواهد در این روز انتقام ضربه ای را که در این روز خورده بگیرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه ما در 22 بهمن نوکر و در 13 آبان ارباب را زدیم، اظهار داشت: دشمن هر چه در توان داشته را از سواره و پیاده نظام بسیج کرده تا اصل نظام اسلامی را در این دو یوم الله نشانه بگیرد.
وی افزود: آنها می خواهند از اقتصاد پلی به اصل نظام اسلامی بزنند و ضربه خود را از این طریق وارد کنند.
امام جمعه بجنورد افزود: تشکیل ستاد چهلمین سالگرد به دلیل اهمیت انقلاب و شیطنت های شیاطین عالم است تا در سالگرد چهلمین روز انقلاب اسلامی شادابی و فرهنگ انقلاب را به نسل جوان منتقل کنیم.
وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم نسل سوم و چهارم از انقلاب فاصله بگیرد، گفت: امسال باید جدی تر از همیشه برنامه ها برگزار شود.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی به امضای سند الگوی پیشرفت ایران اسلامی توسط رهبری نیز اشاره کرد و افزود: امضای این سند در این راستا بوده که به دنیا نشان دهیم نه تنها به بن بست نرسیده ایم بلکه به فکر 50 سال آینده نیز هستیم.
استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست با تاکید بر اینکه هر چه برای معرفی انقلاب به نسل جوان کار کنیم باز هم کم است، گفت: اگر مسئولان به وظایف خود به خوبی عمل می کردند اوضاع بهتر از این بود.
محمدرضا خباز افزود: دشمن دندان تیز کرده و شمشیر را از رو بسته و با کمال وقاحت و پررویی به صحنه آمده و می گوید نمی گذاریم مردم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را ببینند.
وی اظهار داشت: در این راستا وظیفه ما بسیار سنگین تر است و باید کاری کنیم که متفاوت از سال های گذشته ثمرات 40 ساله انقلاب را به رخ جهانیان بکشانیم.
خباز گفت: باید ثمرات ارزشمند انقلاب را برای نسل جوان چنان تبیین کنیم که به دل آنها بنشیند و احساس نیکی به آنها بدهد.
استاندار خراسان شمالی با تاکید بر کار کردن با عشق و علاقه، از مدیران خواست: وقت زیادی را برای این مساله قائل شوند تا چهلمین سالگرد با شکوه هر چه تمام برگزار شود.
مقام عالی دولت در خراسان شمالی به ایام الله 13 آبان نیز اشاره کرد و گفت: در این روز باید طوری وارد صحنه شویم که همه تبلیغات دشمن را که با اسفاده از 250 رسانه تصویری و صدها رسانه صوتی به میدان آمده خنثی کنیم.
وی اظهار داشت: باید برنامه ها را طوری تبیین کنیم که جوانان ما انقلابی بودن را به عنوان یک افتخار مطرح کنند و احساس کنند که اگر انقلابی باشند مدال باعزتی بر سینه خود می زنند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز اظهار داشت: جلسات ستاد چهلمین سالگرد فقط مختص دهه فجر نیست بلکه تمامی برنامه های 6 ماهه دوم سال را شامل می شود.
حجت الاسلام محمدعلی سالاری افزود: هم اکنون در همه کارگروه ها فقط مختص دهه فجر بسته شده و لازم است به سایر ایام الله ها از قبیل 13 آبان نیز توجه شود.
مسئول کارگروه فرهنگی و هنری نیز در ادامه این نشست گفت: تمامی مراکز فرهنگی و هنری برای برگزاری باشکوه مراسم چهلمین سالگرد برنامه ریزی لازم را داشته اند.
حسین فرخنده از برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی با عنوان 40 نمایشگاه در 40 مسجد، جشنواره فیلم فجر، حمایت از چاپ کتب مرتبط و تجلیل از فعالان این عرصه به عنوان اهم این برنامه ها یاد کرد.
دومین نشست چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به منظور اعلام برنامه های کارگروه های مختلف ستاد چهلمین سالگرد با حضور مدیران مرتبط در محل دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.