حسن نوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تسهیلات با عاملیت چهار بانک شامل بانک توسعه تعاون، بانک کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی و امید پرداخت شد.
نوری گفت: یک و نیم میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به اشتغال روستایی و عشایری در سطح کشور اختصاص یافته است که سهم استان از این رقم، سه هزار و 750 میلیارد ریال، معادل 3.13 درصد از این منابع است.
وی افزود: تاکنون 70 درصد از سهم استان از این منابع، معادل 2 هزار و 630 میلیارد ریال ابلاغ و نیمی از این رقم تخصیص داده شده و یکهزار و 80 میلیارد ریال پرداخت شده است.
نوری خاطرنشان کرد: در استان به ازای هر شغل، بطور میانگین 350 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است که این رقم در کشور 340 میلیون ریال است.
وی افزود: در استان به ازای هر طرح اشتغالزایی بطور متوسط 540 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است که این رقم در سطح کشور 880 میلیون ریال است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی علت پایین بودن سرانه تسهیلات به ازای هر طرح را کوچک بودن طرح ها در این استان عنوان کرد.
نرخ بیکاری خراسان شمالی پارسال 11.8 درصد بود که این رقم امسال به 9.9 درصد کاهش یافته و بر اساس هدفگذاری این رقم باید تا سال 1400 به کمتر از 5 درصد برسد.
هم اکنون سهم اشتغال استان در بخش کشاورزی 39.6 درصد، صنعت 24.3 درصد و خدمات 36.1 درصد است.
سهم این استان در اشتغال حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشوری است اما در بخش صنعت و خدمات پایین تر است.
خراسان شمالی با دارا بودن 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی، ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال در این حوزه دارد که می توان با راه اندازی کارخانه ها و صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط، اشتغال پایدار زیادی ایجاد کرد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.