به گزارش ایرنا محمود ثمینی عصر چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه فرماندار شهرستان اسفراین اظهار داشت: جذب سرمایه گذاری خدمت به تولید، افزایش توان اقتصادی، حل مشکل اشتغال و تحقق منویات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی است.
وی افزود: دشمن از هر راهی برای ضربه زدن به کشور استفاده کرده و تلاش دارد نظام جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تجربه نکند که این خیال خام آنها هیچگاه تعبیر نخواهد شد.
ثمینی گفت: علیرغم مشکلات فراوان از ابتدای انقلاب تا کنون از جمله جنگ تحمیلی، فشار و تحریم های خارجی، هیچگاه آهنگ توسعه کشور متوقف نشده و امروز در دورترین نقاط و روستاهای کشور نیز خدمات زیرساختی ارائه شده است.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی با اشاره به سوابق اجرایی فرماندار جدید اسفراین گفت: وی از نیروهای وزارت کشور و فردی صاحب تجربه است که می تواند منشا خیر برای شهرستان اسفراین باشد.
نماینده اسفراین در مجلس شورای اسلامی نیز فرماندار جدید این شهرستان را دارای سوابق درخشانی در حوزه وزارت کشور دانست و گفت: حضور وی با توجه به تجربیات فراوانی که در خراسان رضوی اندوخته، می تواند فرصتی برای شهر تاریخی و فرهنگی اسفراین باشد.
هادی قوامی با اشاره به برخی طرح های مورد نظر برای خروج شهرستان از بن بست ارتباطی گفت: یکی از مهمترین این طرح ها ایجاد مسیر ارتباطی اسفراین- جاجرم- میامی و نیز محور بام - قوچان است که اکنون در حال اجراست.
وی افزود: چهار بانده کردن محور بجنورد - اسفراین - سبزوار از دیگر طرح هایی این بخش است که امسال ردیف بودجه مستقل گرفته است.
قوامی با اشاره به اهمیت راه آهن برای حمل و نقل استان و شهرستان گفت: چهار هزار میلیارد ریال تاکنون برای اجرای راه آهن اسفراین- نقاب هزینه شده که استان خراسان شمالی را به راه آهن سراسری، در خراسان رضوی پیوند می دهد.
وی افزود: تاکنون عملیات زیرسازی این طرح از ایستگاه اسفراین تا 10 کیلومتری ایستگاه نقاب انجام شده است.
فرماندار جدید اسفراین نیز در این آیین، تقویت چرخه اقتصادی و اشتغال شهرستان، با اولویت پروژه های مهم، صنایع و دانشگاههای شهرستان را از برنامه های اصلی خود برشمرد.
طاهر رستمی با تاکید بر تلاش برای جذب اعتبارات ملی، گفت: تلاش خواهد شد به جوانان و بانوان، در عرصه های مدیریتی و کار کارشناسی میدان بیشتری داده شود.
رستمی گفت: از ظرفیت رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی در راستای توسعه شهرستان استفاده خواهیم کرد و هیچگاه از نقد ترس نخواهیم داشت.
در این آیین با تقدیر از خدمات 20 ماهه جواد نوروزی، فرماندار پیشین، طاهر رستمی به عنوان فرماندار جدید اسفراین معرفی شد.
شهرستان 120 هزار نفری اسفراین در 60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی قرار دارد.
5132/7189
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.