سیاوش وحدت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون، تسهیلات اشتغال روستایی تنها به متقاضیان اجرای طرح در نواحی صنعتی پرداخت می شود و ما پیگیر هستیم تا این تسهیلات به واحدهای مستقر در شهرک های صنتعی هم تعلق گیرد.
وی افزود: برای حل مشکلات نقدینگی واحدهای صنعتی، پیگیری های خوبی انجام شده و از محل تسهیلات توسعه اشتغال روستایی، به توسعه واحدهای صنعتی در نواحی صنعتی کمک می شود.
وی گفت: این تسهیلات مورد استقبال قرار گرفته است و فعالیت های صنعتی در ناحیه های صنعتی استان رونق یافته است.
وحدت تصریح کرد: از سال 85 که ناحیه مهمانک و امیرآباد شکل گرفته، شمار واحدهای تولیدی به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسید اما اکنون با اعتبارات تسهیلاتی اشتغال روستایی، سرمایه گذاران زیادی برای اجرای طرح ها در نواحی صنعتی استقبال کرده اند بطوریکه کل زمین در ناحیه مهمانک واگذار شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی گفت: تاکنون 13 نفر برای دریافت وام توسعه روستایی به بانک معرفی شده اند.
وحدت با بیان اینکه واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی مشمول دریافت تسهیلات توسعه مشاغل روستایی نیستند افزود: یکی از درخواست های ما این است که واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی هم از این اعتبارات تسهیلاتی بهره مند شوند.
وی اظهار داشت: در استان 29 نفر برای دریافت تسهیلات طرح اشتغال روستایی متقاضی شده اند که مبلغ آن 450 میلیارد ریال است.
وی خاطرنشان کرد: میزان اشتغال موجود در این طرح ها 123 نفر است که در صورت دریافت وام و توسعه فعالیت های واحد صنعتی، شمار اشتغال به 490 نفر می رسد.
به گفته وحدت، تاکنون پرداخت 30 میلیارد ریال تسهیلات به 6 طرح مورد تایید بانک قرار گرفته است که از این تعداد چهار طرح در ناحیه امیر آباد، یک طرح در ناحیه شهید محمد زاده و یک طرح در ناحیه مهمانک است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مابقی درخواست ها در دست بررسی است.
وی با بیان اینکه از محل تسهیلات طرح اشتغال فراگیر هم 23 طرح به مبلغ 550 میلیارد ریال به بانک ها معرفی شده است اظهار داشت: میزان اشتغال موجود این واحدهای صنعتی، 112 نفر است که این رقم در صورت دریافت اعتبار تسهیلاتی به 503 نفر می رسد.
وحدت افزود: امسال برای بررسی و حل مشکلات واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی استان، برگزاری نشست های کمیته بررسی مشکلات در دستور کار است که تاکنون پنج نشست در پنج شهرک صنعتی برگزار شده است.
به گفته مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی، عمده ترین مشکلات طرح شده در این نشست ها، مربوط به کمبود نقدینگی، وام بانکی و تامین مواد اولیه است.
خراسان شمالی دارای 9 شهرک و پنج ناحیه صنعتی است و تاکنون بیش از 240 واحد تولیدی در شهرک های صنعتی استان به بهره برداری رسیده که برای آنها بیش از 2 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.