علی ابراهیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با درخواست عشایر و موافقت سازمان برنامه و بودجه استان، 20 میلیارد ریال اعتبار برای اجرا، تکمیل و بهره برداری از خط انتقال و توزیع آب در 48 محله عشایری منطقه گلیل تامین و اختصاص یافت.
وی با اشاره به آغاز اجرای فاز اول این طرح در اریبهشت ماه 95 گفت: هم اکنون فاز اول آن 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رهبری برای آن هزینه شده و بزودی عملیات اجرایی فاز دوم آن نیز آغاز می شود.
ابراهیمی افزود: با توجه به اینکه گلیل منطقه مرزی است و به لحاظ مصرف و بهره برداری بهینه از منابع موجود این طرح مطالعه و به مرحله اجرا رسیده است اجرای این طرح آثار مطلوبی در افزایش تولید و بهره وری محصولات خانوار عشایری خواهد داشت و حمل و نقل با تانکر صورت نمی گیرد.
رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: تامین آب ثابت و پایدار برای 264 خانوار عشایری و 35 هزار راس دام سبک و آب شرب مورد نیاز عشایر از دیگراهداف اجرای این طرح است.
عشایر شهرستان شیروان شامل 15 هزار نفر جمعیت با 2 هزار و 800 خانوار در قالب 9 طایفه 350 هزار راس دام سبک در اختیار دارند.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.