به گزارش ایرنا حجت الاسلام رحیم مهدوی پور روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: دانشگاه علوم قرآنی در قم مستقر است و 17 دانشکده فعال در سطح کشور دارد که امسال برای جذب دانشجو سهمیه بندی شده بود.
وی افزود: امسال تنها هفت دانشکده سهمیه جذب دانشجو دریافت کردند که در سال آینده سایر دانشکده ها از این فرصت استفاده خواهند کرد.
مهدوی پور گفت: این دانشکده از سال 86 تا سال تحصیلی پارسال 280 دانش آموخته داشته است که از این تعداد افزون بر 60 نفر در ارگان ها و سازمان ها جذب شدند.
رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد اظهار داشت: هم اکنون 200 دانشجو در چهار رشته در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 88 نفر پسر و مابقی دختر هستند.
مهدوی پور با بیان اینکه ظرفیت راه اندازی رشته در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشکده وجود دارد، افزود: دانش آموخته های رشته های علوم قرآنی در این استان زیاد است که علاقه مند به ادامه تحصیل هستند.
وی در ادامه اظهار داشت: مرحله استانی دوازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی با موضوع «قرآن کریم و ایمان به وعده های الهی» در پنج محور اواخر بهمن امسال در استان برگزار می شود که مرحله کشوری آن اسفندماه در آمل و همایش بین المللی نیز در فروردین ماه 98 در قم برگزار می شود.
به گزارش ایرنا ساختمان اداری آموزشی دانشکده علوم قرآنی بجنورد در سال 94 در سه طبقه با زیر بنای دو هزار و 235 متر مربع ساخته شد.
هر طبقه این دانشکده 745 متر مربع زیر بنا دارد که دو طبقه آموزشی و یک طبقه نیز اداری است، برای ساخت این فضا 28 میلیارد ریال اعتبار از محل سفر رهبری در سال های 92 و 93 اختصاص یافت.
دانشکده علوم قرآنی بجنورد زیر مجموعه سازمان اوقاف و امور خیریه است که از سال 86 فعالیت خود را در این استان با پذیرش دانشجو آغاز کرده است.
خراسان شمالی با جمعیت 863 هزار نفری حدود 40 هزار دانشجو دارد که در 30 مرکز آموزش عالی دولتی، غیر دولتی و پیام نور تحصیل می کنند.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.