حمید فخرانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عمده تخلفات شکارچیان مربوط به مناطق حفاظت شده گلیل در بخش سرحد بوده که از آنها240 مورد ادوات صید و شکار کشف شد.
وی گفت: در این مدت 20 پرونده تخلف شامل صید و شکار، تعلیف غیر مجاز و آلودگی های زیست محیطی به دادگاه معرفی شدند که 4 مورد مربوط به صید غیر مجاز آبزیان، 8 مورد صید غیر مجاز پستانداران، 4 مورد آلودگی زیست محیطی، 2 مورد شکار غیر مجاز پرندگان و 2 مورد شروع به شکار بوده است.
فخرانی افزود: در این مدت پنج مورد شکایت مردمی از صنایع آلاینده صورت گرفته که به همه آنان اخطاریه داده شده است تا نسبت به آلایندگی خود اقدام کنند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شیروان گفت: با توجه به اینکه تنوع زیستی در حال از بین رفتن است از مردم تقاضا داریم به دنبال تخلفات صید و شکار نباشند و در صورت مشاهده هر گونه موردی، موضوع را به اداره محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.
شهرستان شیروان با 3789 کیلومترمربع که از شمال به کشور ترکمنستان، از جنوب به شهرستان اسفراین، از شرق به شهرستان فاروج و از غرب به بجنورد محدود می‌شود، دارای منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی هم مرز با کشور ترکمنستان است.
این منطقه از متنوع ترین زیستگاه های گونه های وحشی ایران و یکی از مهم ترین ذخیره گاه زیستی و جانوری کشور محسوب می شود.
منطقه گلیل و سرانی در شمال شهرستان شیروان واقع شده و حیات وحش شاخصی چون قوچ اوریال ،پلنگ ایرانی، کل و پرندگانی مانند هما، کرکس، عقاب طلایی، کبک دری و ... در آن زیست می کنند.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.