یحیی نیکدل روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افزایش 10 درصدی قیمت از روز دوشنبه (فردا) در نان عرضه شده نانوایی های استان اعمال می شود.
وی افزود: اختیار تصمیم گیری در خصوص افزایش قیمت نان تا 10 درصد به استان ها محول شده بود که کارگروه آرد و نان استان افزایش 10 درصدی آن را به تصویب رساند.
نیکدل تصریح کرد: البته درخواست اتحادیه و پیشنهاد کارشناسان افزایش بیش از 10 درصدی قیمت نان بود که این امر باید در سطوح بالاتر و ملی مصوب شود.
وی گفت: واحدهای نانوایی از افزایش هزینه های تولید نان از جمله آب، برق و کارگری گلایه مند بودند و امید می رود این میزان افزایش قیمت تا حدی مشکلات آنان را رفع کند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برای رند شدن قیمت نان، نانوایی ها می توانند وزن چانه خمیر را افزایش دهند.
نیکدل در باره گلایه نانوایان از تاخیر در دریافت آرد گفت: نانوایان اگر در 6 روز نخست هر دهه از ماه، اقدام به خرید آرد کنند مشکلی در تامین این محصول نخواهند داشت.
سرپرست اداره تنظیم بازار اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی نیز با بیان اینکه قیمت نان از چهار سال پیش افزایشی نداشته، گفت: بر اساس نرخ مصوب قیمت نان بربری ماشینی با وزن 440 گرم به 4500 ریال، نان سنگک با وزن 470 گرم به 6 هزار ریال، تنوری عراقی با وزن 320 گرم به 3500 ریال و لواش با وزن 230 گرم به 2500 ریال افزایش یافته است.
احمد پورکاظم افزود: نان تنوری خراسانی با وزن 430 گرم 4500 ریال، نان ماشینی دوار با وزن 315 گرم به 3000 ریال و نان بربری سنتی با وزن 440 گرم به 4500 ریال عرضه می شود.
اکنون یکهزار و 290 واحد نانوایی در خراسان شمالی دایر است که یکهزار و 127 واحد از این تعداد یارانه ای و مابقی آزادپز است.
ماهیانه بطور میانگین هفت هزار تن آرد بین واحدهای نانوایی یارانه ای این استان توزیع می شود.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.