جلیل محمدزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این طرح شاخص های مختلفی برای درجه بندی مشاوران املاک لحاظ شده است که یکی از آنان به کارگیری نیروی متخصص، باتجربه و دانش آموخته دانشگاهی است.
وی با بیان اینکه با این اقدام، تمایل دانش آموختگان دانشگاهی به فعالیت در بنگاه های مسکن بیشتر می شود،گفت: اکنون در شهر بجنورد پنج نفر از مشاوران املاک دارای مدرک دکتری و 80 نفر دانش آموخته کارشناسی ارشد هستند که در رشته های عمران، معماری و سایر رشته های مرتبط دانش آموخته اند.
محمدزاده تصریح کرد: مشاوره املاک اکنون به عنوان شغل فنی و تخصصی محسوب می شود و رویکرد سازمان ثبت اسناد و املاک بر این است که خدمات در این صنف تخصصی تر شود از این رو درجه بندی مشاوران املاک در دستور کار است.
وی خاطرنشان کرد: در این طرح، مشاوران املاک بر حسب شاخص های مختلف رتبه بندی می شوند که فضای فیزیکی، به کارگری نیروهای متخصص، باسابقه، دانش آموخته دانشگاهی از شاخص های رتبه بندی است.
وی گفت: در این فضای رقابتی که با اجرای این طرح ایجاد می شود، مشاوران املاک که نتوانند خدمات مطلوب و فنی ارائه دهند و سطح خدمات را ارتقا دهند، خود به خود غیرفعال شده و از گردونه خارج می شوند.
وی گفت: در این طرح، برای معاملات مشاوران املاک در رتبه های متفاوت، سقف تعیین می شود بطور مثال معامله املاک با ارزش بیش از 500 میلیون ریال در مشاوران درجه 2 قابل انجام نیست و این املاک باید در مشاوران درجه یک مورد معامله قرار گیرند.
محمدزاده با بیان اینکه اکنون 900 مشاور املاک در شهر بجنورد وجود دارد اظهار داشت: 350 مورد از این مشاوران راکد هستند، پروانه 200 مورد از مشاوران ابطال شده و ابطال 170 مورد پروانه که راکد شده و فعالیتی ندارند هم در دست انجام است.
وی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه رویکرد ما تامین امنیت در معامله ها و به حداقل رساندن مشکلات است گفت: در معامله ها مبلغی که به عنوان حسن انجام معامله پرداخت می شود که توصیه می شود این وجوه حتما به حساب فروشنده ملک و یا موجر واریز شود.
رئیس مشاوران املاک بجنورد خاطرنشان کرد: خریداران و یا مستاجران، این مبلغ به هیچ عنوان به حساب مشاوران املاک واریز نکنند زیرا بعضا شاهد هستیم بنگاه دار در پرداخت مبلغ به حساب فروشنده ملک و یا حساب موجر تعلل کرده و این تاخیر سبب بروز مشکل در معاملات می شود.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.