یحیی نیکدل روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 20 تخته فرش نفیس ایرانی که چند سال گذشته از تهران به بجنورد منتقل شده اند در انبارها خاک می خورند.
وی افزود: این فرش های نفیس در شرایط بسیار نامناسب در انبار آیینه خانه مفخم نگهداری می شود که ممکن است دچار تخریب و آسیب شوند.
نیکدل گفت: با همکاری نهادهای مختلف تلاش داریم تا فضایی برای ایجاد موزه و نمایشگاه دائمی فرش در استان فراهم شود البته این درخواست به رئیس مرکز ملی فرش هم منعکس شده است.
وی با بیان اینکه راه اندازی خانه فرش در استان یکی دیگر از درخواست ها است افزود: این خانه می تواند به حل مشکلات تولید فرش دستباف از طراحی و تهیه مواد اولیه تا تولید، پرداخت و شست و شو، بازاریابی و بازار شناسی کمک کند و این صنعت در استان رونق گیرد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مرکز ملی فرش در این باره هم قول های مساعدی داده است.
وی گفت: فرش تولیدی استان به علت فراهم نبودن زیر ساخت ها، همچون پرداخت و شست و شو به سایر استان ها منتقل می شود و پس از آن صادر می شود.
وی افزود: از این رو، فرش ها ازز استان خارج شده و در سایر استان ها صادر می شود و هم اکنون آمار دقیقی از تولید و صادرات فرش استان در دست نیست.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با تاکید بر اینکه برای حمایت از تولیدکنندگان فرش استان، تلاش داریم تا فرش های استان با برند همین منطقه تولید شود گفت: فرش پشتی ترکمن و فرش کردی استان ثبت جهانی شده است و مرکز ملی فرش هم قول داده تا برای برند سازی فرش استان حمایت های لازم را مبذول دارد.
بر اساس این گزارش، خراسان شمالی، قطب تولید فرش در کشور است و حدود ۲۰ هزار بافنده دارد.
کارشناسان معتقدند راه اندازی نمایشگاه دائمی فرش می تواند توان استان را به نمایش گذاشته و زمینه ای برای رونق این صنعت باشد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.