داریوش ورناصری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بجنورد با بیان اینکه تحصیل دانش آموزان در مدارس خشتی و گلی دغدغه است گفت: یکی از سیاست ها در این سازمان جمع آوری و حذف مدارس خشتی و گلی است و در این استان تا پایان سال 97 دیگر کلاس خشتی و گلی نداشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه اکنون در سطح کشور 727 کلاس خشتی و گلی وجود دارد که قرار است در استان هایی که شمار کلاس های خشتی و گلی در آن کمتر از 50 کلاس است تا پایان امسال حذف شود.
معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در ادامه اظهار داشت: برای ساخت مدارس در برخی شهرهای کشور با مشکل کمبود زمین روبه رو هستیم و بعضا زمین مناسب پیدا نمی شود.
وی افزود: مشکل کمبود زمین، بیشتر در مراکز استان ها و شهرهای بزرگ وجود دارد که امید می رود با همکاری شهرداری ها و خیران حل شود.
ورناصری افزود: در خراسان شمالی هم نیمی از مدارس نیازمند تخریب و بازسازی است.
وی با اشاره به مشارکت زیاد خیران مدرسه ساز در کشور گفت: در دو سه سال گذشته مشارکت خیران در مدرسه سازی افزایش داشته است.
ورناصری تصریح کرد: در چهار، پنج سال گذشته، 25 تا 30 درصد از مدارس با کمک خیران اجرا می شد اما اکنون این رقم به بیش از 50 درصد رسیده است.
معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه یکی از سیاست های اصلی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، استاندارد سازی سامانه گرمایش در کلاس ها است گفت: امسال سه هزار میلیارد ریال اعتبار اولیه در این زمینه منظور شده است که بخشی از این رقم تخصیص یافته است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.