به گزارش ایرنا، داریوش ورناصری روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی در بجنورد اظهار داشت: این تعداد کلاس با اجرای یکهزار و 700 پروژه آموزشی و در زیربنای یک میلیون مترمربع روز سه شنبه هفته جاری افتتاح می شود.
وی افزود: برای اجرای این پروژه ها 14 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی با بیان اینکه اکنون نیمی از مدارس کشور با مشارکت و حمایت خیران ساخته و تکمیل می شود، اظهار داشت: خوشبختانه مشارکت خیران در امر مدرسه سازی سال های اخیر بیشتر شده اما، همچنان برای بهبود وضعیت کلاس های درس نیاز بیشتر در این زمینه است.
وی گفت: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مکلف به ساخت فضای آموزشی برای دانش آموزان، تخریب و نوسازی مدارس و رسیدگی به وضعیت سامانه های گرمایشی در آموزشگاه ها است اما اکنون طرح مدارس سبز و صنعتی سازی از رویکردهای جدید است.

* سرانه فضای آموزشی در خراسان شمالی پایین است
ورناصری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به پایین بودن سرانه فضای آموزشی در مدارس خراسان شمالی گفت: اکنون سرانه فضای آموزشی در سطح کشور بطور میانگین 5.2 مترمربع برای هر دانش آموز است که این رقم در این استان 4.7 مترمربع است.
وی افزود: سرانه فضای آموزشی در خراسان شمالی از میانگین کشوری 0.5 متر مربع و از اهداف برنامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش 3.5 مترمربع عقب تر است.
معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سرانه فضای آموزشی در سطح کشور باید به 8.4 مترمربع به ازای هر دانش آموز ارتقا یابد.
بر اساس این گزارش، در این آیین از زحمات 10 ساله ابوالقاسم بابایی قدردانی و امین فلاح کوشکی به عنوان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی معرفی شد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.