جلیل محمدزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش اجاره بهای مسکن در نیمه نخست امسال اظهار داشت: مشاوران املاک بر اساس شیوه نامه فعالیت، حق ندارند قیمت اجاره بها را تعیین کنند و یا در معامله های مسکن، ارزیابی کارشناسی از قیمت ارائه دهند.
وی با بیان اینکه مشاوران املاک به هیچ عنوان نمی توانند ارزش ملک را تعیین کنند افزود: در معامله ها، حرف آخر را در تعیین اجاره بها و یا ارزش ملک، مالک می زند و قانون هم در این باره جایی برای دخالت مشاوران املاک ندیده است.
محمدزاده گفت: در 6 ماه گذشته، اجاره بهای مسکن در شهر بجنورد 20 تا 30 درصد افزایش یافته است البته میزان افزایش اجاره بهای مسکن در مناطق حاشیه ای شهر بیشتر بوده زیرا تقاضا ها در این مناطق بیشتر است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت ارز و قیمت مصالح ساختمانی، قیمت مسکن هم بالا رفته و بسته به مناطق مختلف شهر، قیمت مسکن 30 درصد و حتی در مواردی تا 80 درصد افزایش یافته است.
رئیس مشاوران املاک بجنورد افزود: امسال افزایش قیمت مسکن در هسته مرکزی شهر بجنورد بیشتر بوده است.
وی گفت: با توجه به اینکه بیشتر جابه جایی های مستاجران، در نیمه نخست سال است پیش بینی می شود اجاره بهای مسکن در نیمه دوم سال افزایشی نداشته باشد.
رئیس مشاوران املاک بجنورد افزود: امسال قراردادهای اجاره مسکن بصورت تمدید بوده است و کمتر شاهد عقد قراردادهاهی جدید هسیم زیرا مستاجران ترجیح می دهند با تمدید قرار داد اجاره بهای کمتری به مشاوران املاک بپردازند و از هزینه های خود بکاهند.
بجنورد، مرکز خراسان شمالی 210 هزار نفر جمعیت دارد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.