به گزارش ایرنا، غلامحسین ساقی روز شنبه در نشست هم اندیشی با فرهیختگان و نخبگان بجنورد اظهار داشت: با انتقال آب سد شیرین دره به بجنورد، برخی از چاه های آب خاموش و برداشت از آنان متوقف شد از این رو سطح منابع آب زیر زمینی در این شهر بالا آمده است.
وی افزود: در این شرایط که طرح جمع آوری فاضلاب و اجرای شبکه ها به کندی پیش می رود، منابع زیر زمینی آب این شهر در معرض آلودگی است و ممکن است آب برخی چاه ها در اطراف شهر بتدریج برای آشامیدن غیرقابل مصرف شود.
ساقی گفت: بخشی از آب مورد نیاز شهروندان بجنورد از سد شیرین دره تامین می شود اما از آنجایی که پایداری آب سدها به بارندگی ها و آب های سطحی وابسته است، باید منابع پایداری برای تامین آب آشامیدن این شهر پیش بینی کنیم و چاه ها را حافظت کنیم تا در آینده دچار مشکل نباشیم.
ساقی اظهار داشت: اکنون نفوذ فاضلاب از چاه های حفر شده به منابع زیر زمینی یکی از دغدغه ها است و در این باره باید به اجرای طرح های فاضلاب سرعت داده شود اما اعتبارات پاسخگوی این امر نیست.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: اکنون میزان بهره مندی شهروندان از خدمات فاضلاب به 50 درصد هم نرسیده است.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به کاهش میزان بارندگی ها در سال زراعی گذشته گفت: سال گذشته کم بارش ترین سال ها در 46 سال گذشته بود اما خوشبختانه مشکل خاصی در تامین آب شهروندان استان ایجاد نشد.
وی تصریح کرد: در برهه ای از زمان، قطع برق سبب شد تا آبرسانی ها دچار خدشه شود اما در مجموع اکنون مشکلی برای تامین آب آشامیدنی شهروندان نداریم.
ساقی تصریح کرد: اکنون 88 حلقه چاه برای تامین آب آشامیدنی شهروندان استان در دست بهره برداری بوده و حفر و تجهیز 25 حلقه چاه جدید هم در دست پیگیری است.
وی خاطرنشان کرد: مخازن آب با حجم ذخیره 155 هزار متر مکعب در استان ایجاد شده و ایجاد 61 هزار متر مکعب مخزن در دست برنامه ریزی است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر نقش مردم در پیشبرد اهداف گفت: از معتمدان شهر انتظار می رود در همراه کردن مردم در صرفه جویی و تعامل با برنامه های این شرکت تلاش داشته باشند.
شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی 196 هزار مشترک آب دارد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.