به گزارش ایرنا محمدرضا خباز روز شنبه در آیین بزرگداشت روز جهانگردی و تجلیل از برترین های گردشگری استان اظهار داشت: تاکنون موضوع درآمدزایی در صنعت گردشگری برای افراد نهادینه نشده است.
وی گفت: این استان که در مسیر استان های شمالی به مشهد مقدس قرار دارد، باید از معبر به مقصد تبدیل شود.
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه در حوزه گردشگری از سرمایه گذاران حمایت خواهیم کرد گفت: باید برای سرمایه گذاران در این استان اعتماد ایجاد کنیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه فضای مجازی بستر مناسبی برای معرفی حوزه گردشگری است،گفت: هم اکنون باید از طریق اینترنت روستاهای گردشگری و مناطق بوم گردی را به جهان معرفی کنیم.
استاندار خراسان شمالی گفت: هم اکنون برخی از استان ها از ظرفیت اینترنت برای معرفی جاذبه های گردشگری خود استفاده کرده اند که در این زمینه موفقیت هایی نیز کسب شده است.
خباز افزود: خراسان شمالی دارای طبیعت و روستاهای زیبایی است که می توان با رونق بوم گردی و معرفی آنان به مردم و دنیا گردشگران زیادی جذب کرد.
وی اقدامات حوزه بوم گردی را منوط به برنامه ریزی های کوتاه مدت دانست و ادامه داد: سرمایه آنچنانی برای ایجاد اقامتگاه های بوم گردی نیاز نیست بنابراین باید از این ظرفیت بالقوه در تمامی روستاها استفاده کرد.
خباز در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ماندگاری مسافران در خراسان شمالی از دو ساعت باید به دو شب افزایش یابد افزود: میراث فرهنگی بویژه گردشگری یکی از موضوعات مهم به شمار می رود که اگر به درستی مورد توجه قرار گیرد در آینده یکی از منابع اصلی اشتغالزایی کشور محسوب شود.
وی افزود: توجه به امر گردشگری مباحثی همچون اشتغال سبز، ماندگاری بیشتر مسافران و استفاده حداکثری از منابع را در پی خواهد داشت.
بیش از یکهزار و 200 اثر تاریخی در خراسان شمالی شناسایی شده که 583 اثر آن به ثبت رسیده است.
در پایان این آیین از شماری از فعالان در حوزه گردشگری تقدیر شد.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.