احسان عزیزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون به غیر از 6 دستگاه، بقیه ادارات شهرستان به شبکه دولت متصل شده و از این فرصت برای انجام فعالیت های خود استفاده می کنند.
وی با اشاره به اینکه بیشتر مکاتبات شهرستان از طریق شبکه دولت استفاده می شود، بیان داشت: 6 دهیاری شهرستان هم به عنوان نخستین روستاهای استان به این شبکه متصل شده اند.
عزیزی گفت: با این اتصال دیگر دهیار روستای خرق که برای ارائه یک نامه مسافت 60 کیلومتری را برای آمدن به شهر فاروج طی نمی کند.
وی روستاهای خرق، مایوان، سه گنبد، چری، چوکانلو و خیرآباد را روستاهای بهره بردار از شبکه دولت در سطح شهرستان عنوان کرد و افزود: در واقع می توان گفت این شبکه بستری مناسب برای تامین ارتباطات و جابجایی اطلاعات بین دستگاه های دولتی است که به منظور تسهیل در ایجاد و راه اندازی سامانه اطلاعات و مدیریت طراحی و ایجاد شده است.
عزیزی گفت: حرکت جامعه به سمت جامعه اطلاعاتی، شکل گیری دولت الکترونیکی را الزام‌آور، اجتناب ناپذیر و خودجوش می‌سازد.
وی یادآور شد: دولت اگر نتواند ساختار مناسبی در جامعه اطلاعاتی به خود بگیرد، نمی‌تواند نیازهای این جامعه را برآورده کند و با مشکلات زیادی روبه رو می‌شود.
در نشست شورای اداری خراسان شمالی که روز پنجشنبه گذشته برگزار شد از فرمانداری فاروج برای کسب رتبه اول در حوزه خدمات الکترونیکی و تحول دیجیتالی در نظام اداری از سوی معاون پشتیبانی و تحول اداری نهاد ریاست جمهوری قدر دانی شد.
شهرستان فاروج دارای 82 روستا و آبادی، 2 بخش و 5 دهستان است.
شبکه دولت، مجموعه‌ای امن، قابل اطمینان و با پهنای باند مناسب از زیرساخت‌های ارتباطی، سخت‌افزاری و نرم‌افزاری استاندارد با برخورداری از سرمایه‌های معنوی و بر اساس قوانین، مقررات و توافقات است که به هدف تسهیل، تسریع و امن سازی تبادل اطلاعات بین ذی‌نفعان و ارائه خدمات الکترونیکی به آن‌ها، در لایه‌های عمومی و اختصاصی با رعایت الزامات امنیتی متناسب با سطوح دسترسی ایجادشده است.
7187/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.