به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه بجنورد اظهار داشت: خوشبختانه مسئولان نظام ما، عاقل و دلسوز هستند و البته اگر اشتباهاتی هم وجود دارد امید است با هم افزایی ها و تعامل جبران شده و از این گرفتاری ها عبور کنیم.
امام جمعه بجنورد افزود: در مقابل مواضع خردمندانه رئیس جمهوری ما، ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با سخنان خود در سازمان ملل مایه خنده حاضران شد و مردم به خاطر حرف هایش مسخره اش کردند، اینجا است که فرق میان عاقل و نابخرد مشخص می شود.
یعقوبی گفت: ترامپ، خروج از برجام را نشان افتخار می داند اما پایبند نبودن به پیمان و عهد، ناجوانمردی است و ایران، مردانه بر پای پیمان خود ایستاده است.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: ایران با کسی دشمنی و سر جنگ ندارد اما اگر شاهد نقض پیمان باشیم ما هم نقض عهد می کنیم.
وی در ادامه به مشکلات بازار و گرانی ها اشاره کرد و گفت: این درست نیست در این بازار آشفته، که گاه خریداران حاضرند کالا را گران بخرند، فروشندگان با هر قیمتی که دوست دارند کالای خود را بفروشند و از این سود شاد هم باشند.
امام جمعه بجنورد افزود: بازاری خیلی خوشحال نباشد که خیلی سود برده است، زیرا در این معامله، رضایت خدا حاصل نشده است.
وی اختلال در اقتصاد را سبب اختلال در اجتماع خواند و گفت: این امر در قرآن هم تذکر داده شده و اگر مبادلات اقتصادی دچار اختلال شود، خودکشی اجتماعی رخ می دهد و همه گرفتار می شوند.
حجت الاسلام یعقوبی خطاب به مردم گفت: خود را نکشید، اگر داد و ستد بحق نباشد و در خرید و فروش، مرتکب حرام، احتکار و انبار باشیم به نوعی دچار خودکشی اجتماعی هستیم زیرا جامعه ای که نظام اقتصادی اش مختل شود در معرض خودکشی جمعی است و احتکار و اختلال اقتصادی، انتحار اجتماعی را به دنبال دارد.
وی گفت: بازاری و تولیدکننده فکر نکنند در این آشفته بازار اگر گران فروخته و سود بیشتری حاصل کردند، این سود شرعی است زیرا رضایت خریدار به واقع حاصل نشده است.
امام جمعه بجنورد افزود: فروشنده نباید فکر کند مجاز است جنس را در انبار نگه دارد تا کمیاب شده و مردم مجبور به خرید آن با قیمت گران باشند.
وی خطاب به مردم هم گفت: به راستی مگر چه شده؟ قحطی شده است که اینگونه برخی با حرص و ولع اجناس را از بازار خریداری می کنند؟ برخی به اندازه 1.5 سال نیازشان پوشک بچه خریداری و ذخیره کرده اند.
امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه رفتار مردم خیلی در وضعیت بازار نقش دارد، اظهار داشت: فروشنده حق ندارد جنس را انبار کند و نگه دارد و خریدار هم نباید بیش از نیاز روزش خریداری کند.
وی گفت: البته دولت هم باید در این شرایط، جهادی کار کند، امروز با انشاءالله گفتن ها و حرف زدن، وضعیت خوب نمی شود، بگذارید حرف زدن ها برای ما باشد، شما بروید عمل کنید، ما بلد هستیم حرف بزنیم شما بروید کار اجرایی انجام دهید.
حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی افزود: مسئولان کلان در بازار حاضر شوند و درد دل مردم را بشنوند.
وی در بخش دیگری با اشاره به حرکت های معترضانه برخی رانندگان کامیون گفت: امروز شما با چه چیزی می خواهید جنگ کنید؟ آیا می خواهید اسلام را فلج کنید؟ مبادا دشمن در شما اثر کند. چرا باید میوه ها در برخی میدان ها بماند و کامیون داران از حمل آن خودداری کنند؟
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: کامیون داران به بهانه کمبود لاستیک و یا سایر موارد خدمات را قطع نکنند و مراقبت باشد دشمن از این کانال به انقلاب ضربه نزند.
یعقوبی با اشاره به اقدام برخی در سنگ پرانی به کامیونها، از نیروی انتظامی خواست با جدیت با آنان برخورد کند و گفت: این افراد مفسد هستند، کسی که می خواهد زندگی مردم و حمل و نقل را مختل کند و رانندگان را بترساند و سبب آسیب شود، مجرم است.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی به هفته دفاع مقدس اشاره و هشت سال دلاوردی رزمندگان را برگ زرینی در تاریخ کشور عنوان کرد و گفت: باید آرمان های دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.