حجت الاسلام عباسعلی قلی زاده پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دلیل ناتمام ماندن مصلی، اکنون نماز جمعه فاروج در مسجد جامع برگزار می شود که در مقاطعی از سال با توجه به کمبود فضا، لزوم تکمیل مصلی بیشتر احساس می شود.
وی با اشاره به شتاب گرفتن ساخت مصلی در سال های اخیر گفت: تاکنون برای اجرای این طرح 15 میلیارد ریال هزینه شده که 6 میلیارد ریال آن در یکسال اخیر توسط شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور تامین شده است.
امام جمعه فاروج به ایجاد برخی تغییرات در نقشه مصلای شهر اشاره کرد و گفت: در این طرح ساخت مهد کودک آدینه، کتابخانه، مهمان‌سرا و پایگاه مقاومت بسیج پیش‌بینی شده است.
حجت الاسلام قلی زاده اضافه کرد: افزون بر این در حاشیه طرح مصلی نیز 14 واحد تجاری ساخته می شود که عواید آن صرف تأمین هزینه‌های جاری آن خواهد شد.
وی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون اعتبار دولتی به این طرح اختصاص نیافته، گفت: سهم کمک های مردمی در این طرح 700 میلیون ریال است که البته انتظار کمک بیشتری از سوی مردم می رود.
ساخت مصلای شهر فاروج سال 76 در زمینی به وسعت چهار هزار مترمربع با زیربنای سه هزار و 400 مترمربع، با استفاده از کمک‌های مردمی، شهرداری و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه آغاز شد.
این طرح قرار بود طی چهار یا پنج سال تکمیل و به بهره برداری برسد اما به دلیل نبود اعتبارات لازم، تا سال 88 عملا بدون پیشرفت فیزیکی قابل‌ توجهی باقی ماند و از آن پس با پیگیری‌های انجام‌شده، ساخت مصلای فاروج جدی تر پی گرفته شد که تاکنون 65 درصد پیش رفته است.
این در حالی است که در مردادماه 95، مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان ‌شمالی وعده داده بود که این طرح تا پایان سال 96 تکمیل شده و به بهره برداری برسد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری فاروج در 90 کیلومتری شرق بجنورد واقع است.
5132/7187
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.