رضا لایق روز پنجشنبه در حاشیه نشست مجمع انتخاباتی هیات کشتی خراسان شمالی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال 125 میلیارد ریال توسط وزارت ورزش و جوانان و 30 میلیارد ریال هم از محل کمیته ملی المپیک به این فدراسیون اختصاص یافته است.
وی گفت: فدراسیون کشتی سالانه برگزاری ده ها رقابت بین المللی و جهانی را در برنامه دارد که بر این اساس، این میزان بودجه پاسخگوی نیازهای ما نیست.
دبیر فدراسیون کشتی با بیان اینکه کشتی ایران، جایگاه خوبی در سطح جهانی دارد افزود: کشتی بزرگسالان ما جزو سه تیم برتر جهان است و از نظر تامین مربی و داوران توانمند هیچ مشکلی در این رشته نداریم.
لایق در خصوص حمایت از کشتی باچوخه گفت: کشتی باچوخه، جایگاه خوبی در ایران دارد و تلاش داریم تا در کنار کشتی پهلوانی از چوخه کاران هم حمایت کنیم و رویکرد ما این است که از توان و قابلیت کشتی باچوخه برای توانمندسازی کشتی آزاد و فرنگی استفاده کنیم.
وی با اشاره به پیگیری ها برای بین المللی شدن رقابت های کشتی باچوخه اسفراین در خراسان شمالی اظهار داشت: در این باره باید کشورهای آشنا به کشتی باچوخه همچون قرقیزستان، قزاقستان و تاجیکستان در این رقابت ها حاضر شوند که هنوز برنامه ها برای این امر محقق نشده است.

* مشکل داور در کشتی خراسان شمالی
لایق با اشاره به کمبود داور کشتی در خراسان شمالی گفت: داوران کشتی باید هر سال در دوره های کنترل داوران حاضر شوند اما در سه سال گذشته هیچ شرکت کننده ای از این استان در این دوره های آموزشی و کنترلی حضور نیافته و نام داوران این استان از لیست داوران کشتی حذف شده است.
دبیر فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی اکنون با کمبود شدید داور کشتی مواجه است و ما تلاش داریم برای جبران این نقیصه، نام داوران این استان به لیست بازگردد.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.