به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی این اداره کل، حبیب یزدان پناه اظهار داشت: از این تعداد چهار هزار و 348 نفر در هتل ها، دو هزار و 886 نفر در مهمان پذیرها، دو هزار و 749 نفر در اقامتگاه های بوم گردی، هفت هزار و 634 نفر در طرح خانه مسافر، 501 هزار و 116 نفر در اقامتگاه های موقت و بقیه در سایر اقامتگاه های استان اسکان یافتند.
وی افزود: در این مدت 405 مورد از مراکز اقامتی، رستوران ها و مراکز پذیرایی و بین راهی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز اقامتی موقت بازدید نظارتی انجام شده است که در این خصوص 47 فقره تشویق و 39 فقره اخطار نیز به مراکز داده شد.
یزدان پناه تعداد بازدید های از مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی استان در تابستان را نیز یک میلیون و 91 هزار و 548 مورد برشمرد و گفت: از این تعداد، 121 هزار و 187 نفر از جاذبه های تاریخی - فرهنگی، 946 هزار و 60 نفر از جاذبه های طبیعی و 24 هزار و 301 نفر از جاذبه های دست ساز بازدید کرده اند.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با تاکید بر اینکه باید از تمامی ظرفیت های بالقوه این استان برای معرفی بیشتر و جذب گردشگر استفاده شود اظهار داشت: جشنواره های تابستانه از جمله چارسوق در هشت شهرستان استان با این هدف برگزار شد.
یزدان پناه با بیان اینکه صنعت سبز گردشگری با راه‌اندازی اقامت‌های بوم گردی رونق می‌یابد افزود: برای روستاهای هدف گردشگری جشنواره‌هایی به‌صورت مداوم برگزار می شود زیرا که حضور گردشگر فرصتی برای رونق اقتصادی آن منطقه از طریق فروش محصولات لبنی، کشاورزی و صنایع‌دستی آنان است.
بیش از یکهزار و 200 اثر تاریخی در خراسان شمالی شناسایی شده که 583 اثر آن به ثبت رسیده است.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.