به گزارش ایرنا جواد نوروزی روز یکشنبه در آیین کلنگ زنی طرح های فرهنگی و عمرانی روستای بزنج از توابع بخش مرکزی اسفراین افزود: اکنون تنها یک روستای بالای 20 خانواری اسفراین فاقد گاز است که تلاش داریم تا پایان امسال اهالی این روستا نیز از نعمت گاز بهره مند شوند.
وی گفت: با وجود تحریم ها آهنگ توسعه عمرانی به هیچ وجه متوقف نشده و مسئولان باید در هر فرصتی فعالیت های عمرانی، فرهنگی و اقتصادی حوزه خود را به عنوان دستاوردهای نظام به مردم گزارش بدهند.
نوروزی افزود: در کنار توجه به حوزه های زیرساختی و عمرانی، نباید از حوزه روساختی و اطلاع رسانی به مردم و ارتقای آگاهی آنان، برای مقابله با سیاه نمایی های دشمن غافل باشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: 6 باب کتابخانه روستایی در استان تکمیل و تجهیز شده که تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
حسین فرخنده امسال را برای حوزه توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان کم نظیر خواند و افزود: با افتتاح 2 کتابخانه در شهرهای آشخانه و بجنورد، استان از نظر سرانه فضای فرهنگی به نسبت جمعیت، رتبه نخست کشور را احراز خواهد کرد.
وی کتابخوانی را از مهمترین معروفات جامعه دانست و گفت: فرهنگ کتابخوانی زمینه تحقق معروف و پیشگیری از منکرات را فراهم می کند.
وی با اشاره به توفیق بزنج در کسب عنوان روستای برتر دوستدار کتاب در طرح های کتاب و کتابخوانی بین 1300روستای کشور، پیشنهاد کرد مسئولان اسفراین میثاق نامه ای را برای ماندگاری نام روستای بزنج به عنوان روستای دوستدار کتاب امضا کنند.
در این آیین با حضور فرماندار، نماینده اسفراین در مجلس کلنگ ساخت مجموعه فرهنگی چندمنظوره، کتابخانه و بوستان روستای بزنج به زمین زده شد و کارگاه خیاطی این روستا نیز افتتاح شد.
شهرستان اسفراین در 60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.
5132/7189
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.