به گزارش ایرنا هادی رجائی نیا، روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش فاروج گفت: 2 مدرسه خیرساز آماده بهره برداری در ماه مهر شده و خیران هفته گذشته مدرسه دالنجان کردیه را نیز کلنگ زنی کردند.
وی با بیان اینکه انجام به موقع تعهدات دولتی، انگیزه خیران برای مشارکت در ساخت مدارس فرسوده را افزایش می دهد، گفت: طرح های خیرساز از لحاظ زمانی نیز از بخش دولتی زودتر اجرا می شود.
فرماندار فاروج در ادامه پیشنهاد داد: برای استفاده بهتر از قیر تامین شده توسط اداره کل تجهیز، توسعه و نوسازی مدارس، باید آسفالت فضای آموزشی به شهرداری ها واگذار شود.
امام جمعه فاروج نیز با گرامیداشت ماه محرم گفت: رواج بسیاری از ناهنجاری ها در جامعه متاثر از ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.
حجت الاسلام عباسعلی قلی زاده افزود: دانش آموزان را باید از همان ابتدا خیرخواه خود و جامعه تربیت کرد تا در بزرگسالی در شمار افراد تاثیرگذار باشند.
بر اساس اعلام آموزش و پرورش 52 درصد کلاس های درس فاروج به مقاوم سازی نیاز دارد که این شهرستان در این زمینه از میانگین استانی پایین تر است.
شهرستان فاروج 4.78 درصد از جمعیت دانش آموزی خراسان شمالی را دارد.
تاکنون 69 باب مدرسه با 338 کلاس درس و 18 هزار و 718 متر مربع مساحت در این شهرستان مقاوم سازی شده که فاروج با 13.4 درصد از متوسط 15 درصدی این شاخص در استان عقب است.
وضعیت 56 مدرسه با 218 کلاس درس در این شهرستان مستحکم است که در شاخص استحکام بنای مدارس با 58 درصد از شاخص استان با 48 درصد جلوتر است.
هشت هزار دانش آموز در 135 آموزشگاه شهرستان فاروج تحصیل می کنند.
7187/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.