روح الله لایق روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محیط بانان این پارک ملی هنگام گشتزنی و کنترل متوجه حضور شکارچیان در منطقه شده و به تعقیب آنان پرداختند که 2 متخلف شکار با استفاده از تاریکی شب متواری شدند.
وی با اشاره به پیدا شدن لاشه 2 راس قوچ و میش و یک قبضه سلاح غیرمجاز در محل، افزود: محیط بانان با شناسایی شکارچیان، آنان را روز بعد دستگیر کرده و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل دادند.
لایق گفت: متخلفان علاوه بر پرداخت جزای نقدی باید مبلغ 200 میلیون ریال نیز بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز 2 راس قوچ و میش به حساب دولت واریز کنند.
پارک ملی سالوک با گستره 20 هزار هکتار در شمال غربی شهرستان اسفراین، به دلیل شرایط توپوگرافی دشتی و کوهستانی، به عنوان یکی از متنوع ترین زیستگاه های استان شناخته می شود.
قسمت شمالی این پارک دارای جاذبه های طبیعی گردشگری، کوهستانی و زیستگاه حیوانات کوه زی و قسمت جنوبی زیستگاه حیوانات دشت زی است.
قوچ و میش اوریال، پازن و بز در کوهستان ها، پلنگ، گربه پالاس و گراز از جانوران شاخص پارک ملی سالوک اسفراین هستند.
شهرستان اسفراین در 60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی با داشتن 2 پارک ملی سالوک و ساریگل، 2 منطقه حفاظت شده و یک منطقه شکارممنوع با تنوع گیاهی و جانوری ارزشمند، از مهمترین ذخیره گاه های ژنتیکی غنی کشور محسوب می شود.
5132/7189
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.