به گزارش ایرنا محمدرضا خباز، روز شنبه در همایش خادمان و دست اندرکاران اربعین حسینی (ع) خراسان شمالی اظهار داشت: دشمنان با توطئه های مختلف تلاش دارند بر برگزاری آیین اربعین حسینی تاثیر گذاشته و آنرا کمرنگ کنند.
وی افزود: پیاده روی شکوهمند و دشمن شکن اربعین به یکی از نمادهای قدرتمند جهان تشیع و اسلام بدل شده و نام امام حسین (ع) روز به روز دامنه و ارادتمندان بیشتری پیدا می کند و مرزهای منطقه را درنوردیده است.
وی با بیان اینکه ستاد اربعین باید در طول سال برگزار شود، افزود: باید با برنامه ریزی در طول سال به این امر مهم بپردازیم.
استاندار خراسان شمالی با اشاره به رویکردهای سیاسی دولت عراق گفت: زائران ما باید هوشیارانه عمل کرده و اقدامی نکنند که مردم عراق احساس کنند قصد دخالت در امور آنان را داریم.
وی اظهار داشت: مردم عراق نقطه نظرات خود را به تصمیم گیران و مسئولان خود انتقال خواهند داد از این رو باید توجه داشته باشیم که رفتار ما مشکلاتی ایجاد نکند.
امام جمعه بجنورد نیز در این آیین به نقش رسانه ای امام حسین (ع) در کربلا اشاره کرد و گفت: زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) تمامی زوایای حرکت حسینی را برای جهانیان روشن کردند.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی افزود: امسال اربعین از جایگاه ویژه ای برخوردار است، دشمنان می گویند که جایگاه اربعین در بین مردم کمرنگ شده و مشکلات اقتصادی آنان را نسبت به معنویات و ارزش ها، بی تفاوت کرده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون نگاه به اربعین جهانی شده است گفت: تعداد اربعینی ها سال به سال افزایش می یابد که دشمن از این امر می ترسد و با فتنه گری خود، به انتظار برپایی اربعینی کمرنگ تر از هر سال نشسته است.
3007/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.