مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی در حاشیه برگزاری این آزمون به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آزمون با هدف به روزرسانی توانمندی و مهارت دهیاران برگزار می شود و با توجه به اینکه با انتخاب اعضای شوراهای جدید در هر چهار سال، دهیاران هم دچار تغییر می شوند برگزاری این آزمون ها ضروری است.
عبدالله قدرتی افزود: با انتخاب شوراهای اسلامی در روستاها، نیمی از دهیاران استان تغییر یافته اند از این رو تلاش داریم تا با ارائه آموزش های لازم، توان آنان در امور مدیریت روستاها ارتقا یابد.
وی گفت: در این آزمون، توانمندی دهیاران در سرفصل های مختلف بررسی شده و توانایی آنان در موارد مختلف مدیریت روستا از جمله آشنایی با دانش مدیریت پسماند، وظایف دهیاری، مدیریت بحران و موضوعات مالی مورد ارزیابی قرار می گیرند.
قدرتی خاطرنشان کرد: در این آزمون، 20 نفر برتر برای معرفی به سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور معرفی می شوند تا در رقابت های ملی دهیاران حضور یابند.
وی خاطرنشان کرد: شماری از منتخبان سطح ملی هم علاوه بر تقدیر می توانند با حضور در سفرهای خارج از کشور از تجربه های سایر کشورها برای مدیریت روستا بهره مند شوند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: برای ارتقای دانش دهیاران با مدیریت روستا، در 9 ماه گذشته 66 هزار و 700 نفرساعت دوره آموزشی برای دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها برگزار شده است.
671 دهیاری در خراسان شمالی دایر است.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.