احمد شافعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، در چند سال آتی باید 40 درصد از مسافران این شهر با اتوبوس جابه جا شوند اما با این وضعیت، رسیدن به این رقم غیر ممکن است.
وی با بیان اینکه زیرساخت ها در استان ضعیف است افزود: با این شرایط که کمک دولت حذف شده و اعتبارات کم است رسیدن به این رقم غیرممکن به نظر می رسد.
مدیرعامل سازمان حمل بار و مسافر شهرداری بجنورد افزود: با افزایش قیمت ارز، توان مالی شهرداری برای نوسازی ناوگان ضعیف شده است.
وی در باره افزایش قیمت برای تعمیر ناوگان اتوبوسی گفت: با افزایش قیمت ارز، قیمت قطعات مختلف هم بشدت افزایش یافته، البته برخی قطعه ها در بازار پیدا نمی شود و اکنون تامین قطعات به یک دغدغه مهم ما تبدیل شده است.
مدیرعامل سازمان حمل بار و مسافر شهرداری بجنورد خاطرنشان کرد: با جابه جایی قطعات در میان ناوگان، تلاش داریم که خدمات در شهر ادامه داشته باشد.
وی اظهار داشت: تعمیر و بهسازی هر دستگاه اتوبوس به طور میانگین یک میلیارد تا یک میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه نیاز دارد.
شافعی با اشاره به اینکه برای دودزدایی ناوگان اتوبوس بعضا به ازای هر دستگان از این ناوگان 200 میلیون ریال باید هزینه شود گفت: در بجنورد، 71 دستگاه باید دودزدایی شوند که در مجموع دست کم 12 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای دودزدایی نیاز است.
وی درباره برنامه ها برای خرید ناوگان جدید گفت: قرار است 14 دستگاه اتوبوس و 2 دستگاه مینی بوس به ناوگان شهرداری بجنورد اضافه شود که در این باره پیگیری هایی انجام شده است اما قیمت ها بسیار بالا است.
مدیرعامل سازمان حمل بار و مسافر شهرداری بجنورد افزود: مینی بوس ها در خطوطی که حجم مسافران کمتر است به کار گرفته می شود.
براساس این گزارش، بجنورد، مرکز خراسان شمالی 210 هزار نفر جمعیت دارد و روزانه 40 هزار نفر در این شهر در 12 خط با اتوبوس جابه جا می شوند.
هزینه تمام شده جابه جایی هر شهروند در هر سفر 18 هزار ریال است اما شهروندان تنها چهار هزار و 400 ریال پرداخت می کنند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.