رمضانعلی حسن زاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ابتدای تابستان، پیش بینی می شد 272 روستای استان با تنش آبی و کمبود آب به میزان 100 لیتر بر ثانیه روبه رو شوند اما با اقدامات انجام شده این آمار به 176 روستا کاهش یافت.
وی با بیان اینکه امسال با شناسایی انشعابات غیر مجاز در روستاها مشکلات آب کمتر شده است، گفت: اجاره چاه های کشاورزی از اقداماتی بود که برای کاهش مشکل کمبود آب روستاها در دستور کار قرار گرفت.
وی تصریح کرد: تابستان امسال 16 حلقه چاه کشاورزی برای تامین آب آشامیدنی روستاییان اجاره شد.
وی افزود: حفر و تجهیز 22 حلقه چاه برای تامین آب آشامیدنی روستاییان استان در دستور کار قرار گرفت که تاکنون شماری از برنامه محقق شده و مابقی در دست اجرا است.
معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی با بیان اینکه اکنون 6 مجتمع آبرسانی روستایی دراستان در حال اجرا است خاطرنشان کرد: برای حل مشکل کمبود آب در روستاها باید به دنبال تامین منابع پایدار آب باشیم و در این زمینه اجرای مجمتع های آبرسانی در دستور کار است.
وی تصریح کرد: اجرای مجتمع ناویا برای آبرسانی به روستاهای گرمه و جاجرم، مجتمع کرکولی در راز و جرگلان، مجتمع زیدر- سرانی در شیروان و مجتمع های آبرسانی امام رضا(ع)، امند- گرماب و کال ایمانی- خرتوت در مانه و سملقان برای تامین منابع پایدار آب در دست اجرا است.
معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: با اجرای این مجتمع ها در مجموع ساکنان 83 روستا تحت پوشش خواهند داشت.
بر اساس اعلام شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی، با اقدامات انجام شده برای آبرسانی به روستاها، میزان بهره مندی ساکنان این مناطق از آب سالم اکنون به 77.18 درصد رسیده است.
شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی 117 هزار مشترک آب دارد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.