سرهنگ علیرضا حسین زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با نزدیک شدن به پایان تابستان، شاهد افزایش ترافیک جاده ای استان به سمت مشهدالرضا و شمال کشور هستیم.
وی افزود: بر این اساس پلیس با جدیت بیشتری با تخلفات حادثه ساز همچون سرعت و سبقت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی برخورد می کند.
سرهنگ حسین زاده، محور بجنورد- جنگل گلستان را از محورهای پرحادثه استان خواند و گفت: حضور نیروهای پلیس در این محور تقویت می شود تا ایمنی سفرها افزایش یابد.
وی اظهار داشت: واژگونی بخش قابل توجهی از سوانح رانندگی را شامل می شود که عمدتا بر اثر خواب آلودگی و خستگی رانندگان رخ می دهد که البته این سوانح به محورهای دوطرفه هم محدود نمی شود.
رئیس پلیس راه خراسان شمالی افزود: انسان، خودرو و راه از عوامل اصلی بروز سوانح رانندگی هستند که در این میان سهم عامل انسانی بسیار بیشتر از دیگر عوامل است و از این رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی الزامی است.
طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و 343 کیلومتر است که 1,54 درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده است.
اکنون 166 کیلومتر بزرگراه، 432 کیلومتر راه اصلی و 745 کیلومتر راه فرعی در استان خراسان شمالی وجود دارد.
طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و 654 کیلومتر است که 3,6 درصد از راه های روستایی کشور را شامل می شود و رتبه 13 کشور را دارد.
طول راه های شریانی خراسان شمالی 637 کیلومتر است که 1,8از راه های شریانی کشور را به خود اختصاص داده است.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.