به گزارش روز شنبه ایرنا رضا رجب زاده درهمایش فردایی بهتر برای روستاها درشهرستان جاجرم اظهار داشت: این سیاست حمایتی دولت تدبیر وامید برای توسعه روستاها فرصت خوبی برای ایجاد صنایع و اشتغال درروستاها است و ویژگی آن پرداختن این تسهیلات فقط برای اشتغال در روستاها و نواحی صنعتی است.
وی با بیان اینکه کارآفرینی به زبان و توان خاصی نیاز ندارد بلکه به دید متفاوت و باورکارآفرینی نیازمند است، افزود: تمام قد ازکارآفرینی وایجاد اشتغال حمایت می کنیم .
رجب زاده با اشاره به جمعیت 45درصدی روستایی در خراسان شمالی گفت: این ظرفیت مسئولیت مسئولان ومدیران را درحوزه روستایی دو چندان می کند.
معاون هماهنگی امورعمرانی استاندارخراسان شمالی افزود : درکشوری که کشاورزی و روستانشینی قدمت چند هزارساله دارد حتما توسعه کشور باید از توسعه روستاها شروع شود.
رجب زاده گفت: موفقیت طرح ها در حوزه توسعه روستایی به مطابقت آن با جایگاه فرهنگ و آداب و رسوم آن مناطق بستگی دارد و نمی توان از پشت میز و تحقیقات و مطالعات دانشگاهی برای روستاها طرح موفق نوشت.
وی بر لزوم استفاده از دانش بومی و محلی برای طرح های روستایی تاکید کرد و افزود: راه هایی که از برون روستا و بدون دانش بومی و شرایط روستاها برای توسعه باشد به شکست خواهد انجامید.
جشنواره کشوری بازی های بومی و محلی در قالب جشنواره فردای بهتر برای روستاها در روستای هدف گردشگری کرف جاجرم برگزار شد.
7189/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.