به گزارش ایرنا محمدرضا خباز، پنجشنبه شب در آیین ‏پایانی نهمین جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور روزی حلال در بجنورد اظهار داشت: ‏در دنیایی که اعلام شده ایرانیان، عصبانی ترین مردم هستند، آثار هنرمندان و طنزهای آنان می تواند پادزهر این اتهام باشد.
وی با بیان اینکه برای ما بد است که امت پیامبری که رحمت للعالمین بود، عصبانی ترین مردم جهان باشند، گفت: امیدواریم این آمار، نادرست باشد.‏
استاندار خراسان شمالی افزود: کارتون و کاریکاتور سبب ایجاد سعه صدر و قدرت تحمل در برابر انتقاد می شود و بویژه مسئولان ‏که باید شاد و شاداب بوده و این نشاط را به جامعه نیز تزریق ‏کنند.
وی با بیان اینکه مسئولان باید اهل تحمل بوده و در مقابل انتقادها برافروخته نشوند گفت: ابزار مهم مدیریت، داشتن سعه صدر است و کاریکاتور می تواند در فرد سعه صدر به وجود آورد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: هنر در اسلام سابقه دیرینه ای دارد و نخستین هنرمند، ذات خداوند است و در دین اسلام، هنرمندان در مسیر الهی گام برمی دارند از این رو، کار هنرمندان مقدس و ارزشمند است.
استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هنر طنز علاوه بر ایجاد نشاط، سبب تقویت معنویت ، درس آموزی و ایجاد اخلاق پسندیده در انسان می شود.
رئیس حوزه هنری خراسان شمالی هم در این آیین، کسب روزی حلال را نسخه مهم اقتصاد اسلامی خواند و گفت: این جشنواره هم با رویکرد تبیین تاثیر روزی حلال در زندگی برگزار شده است.
وحید نمازی اظهار داشت: موضوع اقتصاد، در سالیان اخیر از مسائل اصلی کشور محسوب می‌شود و یکی از نسخه‌های مهم اقتصاد اسلامی، کسب روزی حلال است.
نهمین جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور روزی حلال حوزه هنری خراسان شمالی پنجشنبه شب در بجنورد با معرفی نفرات و آثار برتر به کار خود پایان داد.
70 هنرمند از 27 استان کشور 542 اثر خود را به دبیرخانه این جشنواره فرستاده بودند.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.