عباس اهرابی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران این استان اظهار داشت: هم اکنون پنج هزار و 200 دانش آموز و بقیه دانشجو زیر پوشش این نهاد به کمک و یاری نیکوکاران نیاز دارند.
وی تعداد پایگاه های جشن عاطفه ها در این استان را 82 پایگاه عنوان کرد و افزود: مردم نیکوکار و خیر پارسال 15 میلیارد ریال به دانش آموزان نیازمند کمک کرده بودند که پیش بینی می شود امسال مبلغ 23 میلیارد ریال جمع آوری شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی اظهار داشت: از سوی این نهاد حمایتی نیز 6 میلیارد و 360 میلیون ریال کمک‌ هزینه تحصیلی به دانش آموزان زیر پوشش پرداخت می‌شود.
وی سهم هر دانش‌آموز زیر پوشش این نهاد را مبلغ یک میلیون و 200 هزار ریال عنوان کرد و افزود: از کمک های جمع آوری شده نیکوکاران نیز به محصلان اختصاص می یابد و همچنین کمک ها در اختیار مدیر مدرسه برای کمک به دانش آموزان نیازمندی که زیر پوشش هیچ نهاد حمایتی نیز نیستند قرار می گیرد.
وی گفت: ارائه کمک ‌هزینه‌های تحصیلی، اعطای ملزومات ضروری تحصیل از جمله نوشت افزار و پوشاک از مهم‌ترین اقدامات کمیته امداد برای دانش‌آموزان مددجو است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی با اشاره به اینکه افزایش قیمت نوشت افزار باعث کاهش قدرت خرید خانوارهای نیازمند شده است، اظهار داشت: این نهاد برای تامین هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان زیر پوشش نیازمند کمک خیران نیک‌اندیش است.
اهرابی با یادآوری اینکه کمیته امداد خراسان شمالی در حال تدارک برگزاری جشن عاطفه‌های ۹۷ در دو مرحله است، گفت: این جشن در 15 شهریور و 11 مهر ماه انجام می شود.
اهرابی از نیکوکاران و مردم نوع دوست استان خواست تا کمک های خود را به صورت نقدی اهدا کنند و افزود: پوشاک های اهدایی نیز نو باشد.
هم اکنون کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی 32 هزار و 473 خانوار زیر پوشش دارد.
خراسان شمالی با جمعیت 863 هزار نفری جزء استان های کم درآمد کشور است اما خیران این خطه مشارکت خوبی برای کمک به نیازمندان دارند.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.