علی زاهدی نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای امسال هزار و 969 واقعه فوت در این استان ثبت شده که یکهزار و 96 نفر مرد و 873 نفر زن بوده اند.
وی افزود: متوسط ثبت واقعه فوت در کشور 4.8 در هزار است اما در استان خراسان شمالی این شاخص 5 نفر به ازای هر هزار نفر ثبت شده است.
وی بیشترین علت مرگ و میر در خراسان شمالی را بیماری های قلبی و عروقی عنوان و بیان کرد: بیماری های دستگاه تنفسی، سرطان ها و تومورها، حوادث غیرعمدی و امراض عفونی و انگلی از دیگر علت های مرگ و میر در این استان است.
مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: از مجموع فوتی های استان یکهزار و 148مورد در مناطق شهری و 821 مورد در مناطق روستایی روی داده است.

* تولد پسران در خراسان شمالی بیش از دختران است
زاهدای نیا افزود: در این مدت 6 هزار و 970 واقعه ولادت نیز در این استان به ثبت رسیده که از مجموع این تعداد سه هزار و 543 نفر پسر و سه هزار و 427 نفر دختر بوده اند.
وی اظهار داشت: از مجموع ولادت ها پنج هزار و 394 نفر در مناطق شهری و یکهزار و 576 نفر در مناطق روستایی بوده است.
وی میزان ولادت در این استان را 18 در هزار عنوان کرد و افزود: در این شاخص نیز از میانگین کشوری بالاتر هستیم.
این مسئول با بیان اینکه نسبت موالید پسر به دختر در خراسان شمالی بیشتر است، گفت: به ازای هر 103 پسر در این استان 100 دختر متولد شده اند.
مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: امیرعلی، محمد، علی، امیرحسین و ابوالفضل پرطرفدارترین اسامی منتخب برای پسران و فاطمه، زهرا، یسنا، نازنین زهرا و رها محبوبترین اسامی منتخب برای دختران بوده است.
خراسان شمالی براساس سرشماری سال 95، 863 هزار نفر جمعیت دارد.
3007/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.