به گزارش ایرنا، مردم با لباس های محلی در این آیین حاضر شدند و به رسم مهمان نوازی، نان های روغنی محلی از جمله بشمه، قتلمه و چاپادی تهیه و در میان حاضران توزیع کردند.
مدیرعامل شرکت تعاونی توسعه صنعت اسب و سوارکاری خراسان شمالی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: به منظور قدردانی از بازیکنان و دست اندرکاران تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 روسیه از سردار آزمون برای حضور در منطقه جرگلان دعوت به عمل آمد.
عبدالجلیل غیادی اظهار داشت: سردار آزمون، قهرمان ملی برخاسته از گلستان و صحرا است و بنا داریم تا حضور وی، گامی مهم برای انجام اقدامات ورزشی بویژه ایجاد مدارس فوتبال در این منطقه باشد.
غیادی گفت: هزاران نفر از مشتاقان و هواداران سردار آزمون در میدان اسبدوانی جرگلان، حضور یافتند و در استقبال از او سنگ تمام گذاشته اند.
بر اساس این گزارش، مردم راز و جرگلان مراسم استقبال و افتتاحیه ها و بزرگداشت ها و جشنواره های بزرگ مردمی را بصورت بسیار خوبی برگزار کرده اند.
پیش از این هم در مراسم بزرگداشت شاعر عارف نامی مختومقلی فراغی، هزاران نفر مهمان از سراسر کشور و خارج از کشور بمدت 2 روز در جرگلان حضور داشتند و اهالی این شهرستان مراسم بسیار باشکوهی در سطح ملی با شکوه هرچه تمام برگزار کردند.
اکنون به مناسبت حضور فوتبالیست بنام، سردار آزمون در جرگلان، مهمان نوازی و آیین مردم این منطقه به نمایش گذاشته شده است.
به گزارش ایرنا، یک سر اسب اصیل ترکمن از بهترین تولیدات منطقه، امروز به اسطوره ملی ترکمن های ایران هدیه شد.
مدیرعامل شرکت تعاونی توسعه صنعت اسب و سوارکاری خراسان شمالی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این اسب اصیل ترکمن به نام ' سردار آزمون' در میان مردم و هواداران به این فوتبالیست اهدا شد.
غیادی اظهار داشت: این نریان اصیل ترکمن با مشاوره های فراوان با پیشکسوتان و اساتید تولید اصلاحی و سوارکاری، برای اهدا به اسطوره قرن فوتبال ایران، سردار آزمون انتخاب شده است.
وی افزود: این اسب از طرف پدری به الارمن - دلدل2 - دلدل-تریاقوش و از طرف مادری به طلاقوش و تیره گتمن های اصیل ایران و ترکمنستان (بالکان) می رسد.
شهرستان 70 هزار نفری رازو جرگلان در 120 کیلومتری شمال غرب بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد که بخش عمده ساکنان آن را ترکمن های اهل سنت تشکیل می دهد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.