به گزارش ایرنا محمدرضا خباز، روز شنبه در نشست شورای اداری خراسان شمالی که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، افزود: اجرای طرح کتابخانه مرکزی استان با 11 هزار مترمربع، از سال 93 آغاز شده و هنوز تکمیل نشده است.
وی تصریح کرد: تکمیل این طرح به 270 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی، تامین سه میلیارد ریال اعتبار برای تقویت برنامه های فرهنگی استان، تامین اعتبار برای تکمیل مجمتع فرهنگی و هنری راز و جرگلان و نیز شتاب بخشیدن به اجرای موزه هنرهای معاصر در بجنورد را از دیگر درخواست ها از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد.
وی گفت: مجمتع فرهنگی و هنری بجنورد هم با صرف 26 میلیارد ریال اعتبار ناتمام است و تکمیل آن 380 میلیارد ریال اعتبار طلب می کند.
خباز خاطرنشان کرد: تکمیل و تجهیز مجمتع های فرهنگی و هنری در مانه و سملقان، جاجرم، گرمه و فاروج هم در مجموع 15 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تامین آن نیازمند مساعدت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
استاندار خراسان شمالی با اشاره به نوپایی این استان که آنرا در بسیاری از شاخص ها از میانگین کشوری عقب تر انداخته، گفت: جبران این عقب افتادگی ها نیازمند حرکتی جهادی است.
خباز تصریح کرد: مدیران نباید در اجرای کارها، به اعتبارات دولتی تکیه داشته باشند زیرا اعتبارات دولتی به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز نخواهد بود.
وی گفت: اکنون 85 درصد از بودجه کشور مربوط به هزینه های جاری است و سهم بودجه های عمرانی از کل بودجه تنها 15 درصد است که البته تمام آن محقق نمی شود.
استاندار خراسان شمالی گفت: در این شرایط باید تلاش کنیم تا بخش خصوصی وارد عرصه شود و لازمه آن این است که اعتماد این بخش جلب شود.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.