حجت الاسلام محمدحسن کاویانی راد، سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به جمع آوری اطلاعات حدود هفت هزار ایثارگر نخبه کشور افزود: این افراد در قالب دفتر دانش پژوهان و تشکل های ایثارگری با حضور در اتاقهای فکر بنیاد شهید، در عرصه تصمیم گیری مشارکت دارند.
وی شمار ایثارگران فعال در قالب معتمدان معین را بیش از 15 هزار نفر دانست و گفت: معتمدان آموزش دیده در قالب 15 شبکه تخصصی از جمله پزشک، روحانی و غیره سازمان یافته و در عرصه های مختلف نقش پل ارتباطی بین ایثارگران و بنیاد شهید را ایفا می کنند.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، حمایت از تحصیلات تکمیلی و عالی را از مهمترین اقدامات دولت تدبیر خواند و گفت: امروز شهریه بیش از 160 هزار دانشجوی ایثارگر توسط بنیاد شهید تامین می شود.
کاویانی راد با تاکید بر تولید محتوای فرهنگی مبتنی بر فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: تولید 170 عنوان کتاب در پنج سال گذشته با حمایت این بنیاد عدد کتابهای منتشر شده در این بخش را به هزار و 700 عنوان رسانده است.
طبق آمار بنیاد شهید، شمار شهدا و جانبازان کشور به ترتیب 230 و 546 هزار نفر است که بر همین اساس 225 هزار و 580 تن از این جانبازان بالای 25 درصد و 320 هزار و 528 تن زیر 25 درصد جانبازی دارند.
3221/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.