امید جهانخواه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت یک میلیون و 118 هزار تن کالا به ارزش 933 میلیون دلار از گمرکات و بازارچه های مرزی خراسان رضوی صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال در وزن 24 درصد و در ارزش 31 درصد بیشتر است.
وی ادامه داد: حجم صادرات کالاها از گمرکات و بازارچه های مرزی خراسان رضوی در مدت مشابه پارسال 902 هزار تن به ارزش 710 میلیون دلار بود.
ناظر گمرک خراسان رضوی گفت: از کل ارزش صادرات غیرنفتی در پنج ماهه گذشته امسال سه میلیون و 465 هزار دلار از محل تجارت چمدانی و 30 میلیون و 956 هزار دلار از محل بازارچه های مرزی استان صادر شده است.
وی افزود: همچنین طی این مدت 128 هزار تن کالا به ارزش 157 میلیون دلار از گمرکات وارد خراسان رضوی شد عمده آنها اقلام واسطه ای و سرمایه گذاری است.
جهانخواه ادامه داد: این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه پارسال که 121 هزار تن کالا به ارزش 144 میلیون دلار بود، از نظر وزن پنج درصد و از نظر ارزش 9 درصد بیشتر است.
وی گفت: با توجه به مقایسه ارقام صادرات و واردات تراز بازرگانی خارجی گمرکات خراسان رضوی ظرف پنج ماهه امسال مثبت و معادل 776 میلیون دلار است.
خراسان رضوی پنج گمرک در لطف آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون و مشهد و دو بازارچه مرزی در تایباد در مرز افغانستان و باجگیران در مرز ترکمنستان دارد. کشورهای هدف صادراتی خراسان رضوی به ترتیب افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان و کشورهای آسیای میانه هستند. مواد غذایی و زعفران عمده ترین کالاهای صادراتی خراسان رضوی را تشکیل می دهند.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.