دکتر محمدرضا دارابی روز دوشنبه به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران افزود: طرح ارجاع نظام پزشکی تا پایان امسال در تمامی مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی عملیاتی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: به این ترتیب دانشگاه علوم پزشکی مشهد سومین دانشگاه در کشور است که طرح ارجاع نظام پزشکی را در مناطق زیر پوشش خود اجرا می کند.
وی بیان کرد: طرح نظام ارجاع پزشکی یا سطح بندی خدمات در سه سطح عمومی، متخصص و فوق تخصصی، راه حل و چاره اصلی ارتقای کیفیت خدمات درمانی و پیشگیری از سرگردانی بیماران و خانواده های آنان است.
وی ادامه داد: هم اکنون در شهرهای مذکور بیمار در سطح یک توسط پزشکان عمومی معاینه می شود و اگر نیاز به خدمات تخصصی داشته باشد، هم آنجا برای بیمار نوبت گرفته شده، ساعت و روز آن تعیین می شود تا بیمار سردرگم نشود.
دارابی با اشاره به برنامه های پیش روی این دانشگاه گفت: ادامه طرح تحول نظام سلامت، تکمیل طرحهای بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی، تقویت پزشک خانواده، عملیاتی کردن طرح نظام ارجاع پزشکی، ذخیره دارو برای حداقل 6 ماه و تهیه ملزومات پزشکی از مهم ترین برنامه های دانشگاه است.

*مداخله گران پزشکی متخلف هستند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مداخله گران پزشکی در حوزه درمان را تایید نمی کنیم و هر فردی که بدون مجوز از دانشگاههای علوم پزشکی در امر درمان دخالت کند، متخلف است.
دکتر دارابی افزود: مراکزی مانند 'حیات طیبه' و آقایانی که در لباس روحانیت اکنون در حوزه سلامت فعال هستند از نظر ما متخلفند و مداخله گران در سلامت به شمار می روند، چراکه این افراد نه صلاحیت علمی و نه صلاحیت تجربی دارند.
وی با تاکید بر پلمب محل فعالیت مداخله گران پزشکی، گفت: مشاهده می شود که برخی از طلبه های جوان با عنوان طب اسلامی سلامت افراد جامعه را به مخاطره انداخته اند.
وی خاطر نشان کرد: مردم نباید گول تبلیغات کاذب طب اسلامی را بخورند و رسانه ها وظیفه دارند که در این خصوص افشاگری کنند.
3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.