دکتر شاپور بدیعی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته دولت افزود: این سامانه از بیماران مشکوک به سکته قلبی در داخل آمبولانس، نوار قلب گرفته و برای متخصصان قلب در بیمارستان های مربوطه ارسال می کند.
وی بیان کرد: به این ترتیب با تشخیص متخصص قلب بلافاصله و به طور مستقیم بیمار به اتاق عمل برای باز کردن رگهای قلب ارجاع داده می شود که این اقدام نقش مهمی در سرعت درمان و نجات بیمار دارد.
وی خاطرنشان کرد: در 2 ماه گذشته 20 آمبولانس در مشهد با هزینه هفت هزار میلیون ریال مجهز به سامانه تله کاردیولوژی شده اند و تا پایان سال تمام آمبولانس های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مجهز به این سامانه می شوند.
بدیعی با بیان اینکه سامانه مزبور تنها در کشورهای آمریکا، سوئیس و ژاپن اجرا شده و ایران چهارمین کشوری است که به تله کاردیولوژی آمبولانس مجهز می شود، افزود: این سامانه به طور 24 ساعته فعال است و هزینه ای هم برای بیماران ندارد.
وی اعتبار لازم برای تجهیز تمامی آمبولانس های دانشگاه علوم پزشکی مشهد به سامانه تله کاردیولوژی را بین 30 تا 40 میلیارد ریال برآورد کرد.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد با زیر پوشش داشتن افزون بر چهار میلیون و 500 هزار نفر اکنون بیش از 75 درصد جمعیت خراسان رضوی را زیر پوشش دارد و مابقی جمعیت این استان توسط پنج دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه، تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می شوند.
5132/3027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.