محمدرحیم نوروزیان روز دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان بجستان تقسیم بندی آرای مردمی را به رای خوب و رای بد انحراف توصیف و بیان کرد: ‌دشمنان با ترفندها و جنگ روانی به دنبال مایوس کردن مردم از همراهی با نظام جمهوری اسلامی هستند.
وی ادامه داد: با این وجود ملت در حساسترین زمانها همواره در کنار نظام بوده اند. امروز آمریکاییها نسبت به چند سال گذشته در مقابل جمهوری اسلامی ایران ضعیف تر شده اند و همگرایی خارجی علیه کشورمان کاهش یافته است.
معاون استاندار خراسان رضوی همچنین گفت: برخی با اهداف سیاسی، دولت را به سوء‌مدیریت متهم می کنند و خدمات مسئولان را زیر سئوال می برند. باید اختلاف نظرها و دعواهای سیاسی را کنار گذاشت و به زمان انتخابات موکول نمود.
وی افزود: در عین حال که برخی از تنگناها به دلیل سوء‌مدیریت است ولی عامل اصلی بیشتر آنها تحریمها می باشد اما نباید از این مسئله به عنوان فرصتی برای زیرسئوال بردن خدمات دولت سوءاستفاده کرد.
نوروزیان ادامه داد: دولت از دی ماه پارسال خیلی تحت فشار بوده و دشمنان با بهره گیری از همه توان خود در رسانه های مجازی و غیرمجازی برای تنش آفرینی در جامعه تلاش می کنند.
وی گفت: با این حال دولت با وجود همه هجمه ها، تنگناها و کشمکشهای گوناگون، برای خدمتگذاری صادقانه به مردم از هیچ تلاشی کوتاهی نکرد که از جمله دستاورد آن بهره برداری هزار و 554 طرح و آغاز عملیات اجرایی 202 طرح دیگر طی هفته دولت امسال در خراسان رضوی است.

* رشد شاخصهای کشاورزی
معاون استاندار خراسان رضوی همچنین اظهار داشت: با وجود مشکلات مختلف از جمله تداوم پدیده خشکسالی ظرف سالهای اخیر شاخصهای کشاورزی این استان در چارچوب فعالیتهای دولت تدبیر و امید 5.5 برابر رشد کرده است.
وی افزود: رشد 2.5 برابری گلخانه ها کشاورزی، 65 درصدی تولید فولاد خام در خراسان رضوی و همچنین افزایش پنج برابری ذخائر آب کلانشهر مشهد دیگر دستاوردهای مهم فعالیت دولت در این استان هستند. همچنین خطوط ریلی خراسان رضوی در این مدت دو برابر افزایش و میزان تاخیر قطارها 80 درصد کاهش یافت. از مجموع هدفگذاری 90 هزار مسکن مهر در این استان نیز 60 هزار واحد محقق شد.
نوروزیان رشد چهار برابری تعداد نشریات و 150 درصدی راه اندازی تشکلهای مردم نهاد را از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید طی سالهای اخیر در خراسان رضوی ذکر و بیان کرد: همچنین ضریب احساس امنیت در این استان نسبت به متوسط کشوری بالاتر می باشد بطوری که 95 درصد شهروندان خراسانی از احساس امنیت در بخشهای مختلف برخوردارند که این میزان پنج برابر بیشتر از میزان متوسط کشوری است.
وی ادامه داد: ‌با وجود 830 کیلومتر مرز مشترک خراسان رضوی با کشورهای همجوار و اقامت 320 هزار تبعه خارجی در این استان امنیت پایدار و مطلوبی در خراسان رضوی وجود دارد و مشکلی از این نظر وجود ندارد.
فرماندار بجستان نیز در این نشست محدودیت منابع آبی را از مشکلات شهرستان ذکر و بیان کرد: شاخص اشتغال در بجستان 88.6 درصد، میزان بیکاری 11.4 درصد و بیشتری بیکاری مربوط به مناطق شهری است.
محمدحسین ابراهیمی کردیانی افزود:‌ با تلاش دولت مشکلات در بخش اعظم زیرساختهای بجستان رفع شده است. طرح هادی در سطح 11 روستا اجرا شده و بیشتر روستاها تحت پوشش آسفالت قرار گرفتند. همچنین 83 درصد جمعیت بجستان از مزایای گاز طبیعی برخوردار شده اند.
وی ادامه داد: ‌بالغ بر 35 میلیارد ریال طرح بزرگ در روستاهای بجستان در حال اجرا است. میزان اعتبار مشاغل خانگی این شهرستان نیز از یک میلیارد و 500 میلیون ریال در سال 1395 به 62 میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافت و 42 میلیارد ریال هم امسال در حوزه روستایی بجستان جذب شد.
فرماندار بجستان گفت: ‌از مجموع 947 تعهد اشتغال در بجستان امسال تاکنون 257 نفر در سامانه رصد ثبت شده و 20 طرح شاخص و ارزشمند از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون در این شهرستان اجرا شده و یا در حال اجرا است.
همچنین امروز با حضور معاون استاندار خراسان رضوی کارگاه الگویی اقتصاد مقاومتی در بجستان به بهره برداری رسید.
بجستان در فاصله 278 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.