فرماندار کاشمر، یکشنبه در آیین افتتاح این طرح ها به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح ها در زمینه ایجاد گلخانه، شبکه انتقال آب با لوله، دامداری و... اجرا شده که اعتبارات آن از محل تسهیلات بانکی، مشارکت مردمی و اعتبارات دولتی تامین شده است.
محمدعلی نبی پور با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید اتفاقات بسیار خوبی در بخش کشاورزی افتاده، افزود: با افتتاح این طرح ها برای بیش از 252 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.
وی اظهار کرد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و منابع آب زیرزمینی، اجرای طرحهای گلخانه ای با هدف ایجاد اشتغال، صرفه جویی در مصرف آب و بهره وری بالا از عوامل تاثیرگذار و قابل توجه در حوزه کشاورزی است .
نبی پور گفت: باید جهاد کشاورزی در زمینه توسعه کشت های جایگزین با نیاز آبی کم در بین کشاورزان کارهای ترویجی را افزایش دهد.
وی افزود: ایجاد صنایع تبدیلی و وابسته به کشاورزی و ایجاد زمینه صادرات محصولات کشاورزی منطقه بویژه انگور، انار و زعفران از دیگر نیازها و اولویتهای شهرستان است که باید در این زمینه تسهیلگری لازم از سوی دستگاههای متولی انجام شود.
در هفته دولت امسال 89 طرح با اعتباری افزون بر 286 میلیارد و 920 میلیون ریال توسط 15 دستگاه اجرایی در کاشمر بهره برداری می شود.
کاشمر در 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7497/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.