به گزارش ایرنا، علیرضا رشیدیان شنبه شب در نشست شورای اداری خراسان رضوی افزود: وجود فساد اخلاقی را انکار نمی کنم اما یقین می دانم در پشت این ماجراها دست دشمن در کار است.
وی اظهار داشت: برخی رسانه های داخلی مطالبی را که پیش از این یک روزنامه خارجی در باره زائرین عرب در مشهد انعکاس داده بود، بازسازی کرده و انعکاس دوباره دادند تا ورود گردشگران خارجی به این شهر را تحت تاثیر قرار دهند.
وی گفت: این در حالی است که بیش از 90 درصد زائران خارجی به همراه خانواده خود به مشهد سفر می کنند و بیشتر آنها عاشق حضرت امام رضا (ع) هستند، از سوی دیگر کدام فرد عاقل کشور آزاد خود را رها می کند و
برای ارتکاب موارد غیراخلاقی وارد مشهد و کشوری می شود که مجازات های سنگین برای ارتکاب به مفاسد اخلاقی وجود دارد.
رشیدیان افزود: رسانه ها باید تلاش کنند اگر نقصی در جایی وجود دارد، در جای خود و به اندازه خود به آن بپردازند و نشاط و امید را بین مردم گسترش دهند.

* برخی آب به آسیاب دشمن می ریزند
استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: دشمن در دهه چهارم انقلاب اسلامی تلاش می کند ملت ایران را از 2 محور اساسی خداباوری و خودباوری دور سازد و آمریکا درصدد است ملت را به شرایط قبل از تحریم ها بازگرداند و اجماع عمومی دنیا علیه ایران را به راه اندازد.
وی گفت: اساس حرکت جدید دشمن، تخریب همدلی و امید مردم و تخریب کارآیی و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی متکی به آرای مردم است.
وی افزود: فشارهایی که اخیرا باعث بروز تکانه هایی در شرایط اقتصادی کشور شد باعث گردید دشمن جنگ روانی گسترده علیه ملت ایران به راه اندازد و برخی نیز در داخل کشور آگاهانه یا ناآگاهانه آب به آسیاب دشمن ریخته و هر فرد و هر نهادی را تخریب کنند و ملت را نسبت به توانمندی های خود و نظام دلسرد نمایند.
رشیدیان اظهار داشت: دشمن با همکاری برخی در داخل کشور با دامن زدن به نارضایتی های اجتماعی، ایجاد ناامیدی بین مردم، ایجاد تنش در جامعه و سربازگیری از بین افراد ناراضی، تلاش می کند ملت را در مقابل هم قرار دهد.
وی گفت: نارضایتی در همه جوامع وجود دارد اما باید مردم برای ابراز این نارضایتی ها آموزش ببینند و برای مسائل و مشکلات اجتماعی به دنبال راهکار باشند.
وی با بیان اینکه سه ضلع اساسی نظام جمهوری اسلامی، حاکمیت، بخش خصوصی و مدنی است تاکید کرد: باید در دهه چهارم انقلاب اسلامی برای ایجاد ظرفیت و مواجهه درست با نارضایتی های اجتماعی در بخش مدنی فعالیت بیشتری انجام دهیم.
استاندار خراسان رضوی افزود: مدیران نیز به هیچ وجه اجازه ندهند اعتراضات اجتماعی تبدیل به بحران های امنیتی شود.
وی با اشاره به احیای گروههای تروریستی در شرق و غرب کشور اظهار داشت: دشمن به همراه برخی کشور های متحجر اطراف، به دنبال ایجاد ناامنی در داخل ایران است ولی رزمندگان اسلام به خوبی این توطئه ها را خنثی کرده اند.

* بستر دشمن برای ایجاد نارضایتی، حوزه کاری مدیران است
رشیدیان گفت: بسترهایی که دشمن برای ایجاد بحران امنیتی در داخل کشور دنبال می کند در حوزه کاری مدیران است لذا به جای فرار از معضلات باید با آن مواجه شده و نسبت به حل مشکل اقدام کنیم.
وی با تاکید بر اینکه برای حل مشکلات در صورت لزوم باید از مشارکت فرادستگاهی نیز استفاده شود، افزود: اجازه ندهیم، تحریم های دشمن تبدیل به تحریم درونی و خودساخته شود.
وی بر انعطاف مدیران در تصمیم گیری ها به منظور گذر از شوک اولیه، حل مشکلات بخش تولید، واردات مواد اولیه و رسیدن به یک نقطه تعادل تاکید کرد و گفت: هدف دشمن فشار آوردن بر معیشت مردم است و با توجه به اینکه ظرفیت های داخلی برای تامین معاش مردم کافی است، مدیران باید نسبت به رسیدن مایحتاج مردم با قیمت مناسب به دست آنها تلاش کنند.
رشیدیان افزود: توزیع کالا توسط اعضای ستاد تنظیم بازار خراسان رضوی باید به نحوی باشد که با توجه به کاهش ارزش پولی کشور و کاهش قدرت خرید مردم، فشار غیرقابل تحمل بر دهک های پایین جامعه وارد نشود.
وی اظهار داشت: کمیسیون هایی برای تامین و توزیع کالاهای اساسی بین دهک های پایین جامعه در استانداری و فرمانداری ها تشکیل می شود تا از وارد آمدن فشار بر مردم جلوگیری کند.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های داخلی گفت: دولت در قالب ارائه تسهیلات اشتغال فراگیر، تسهیلات مشاغل روستایی و تسهیلات بازسازی بافت های فرسوده و نوسازی سیستم حمل و نقل، ظرفیت های مناسب برای اشتغال و رونق اقتصادی فراهم کرد اما هنوز به درستی از آنها بهره نگرفته ایم.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به آغاز مرحله دوم تحریم های آمریکا از 13 آبان ماه امسال که متمرکز بر بخش بانکی است، افزود: اگر از درون منسجم باشیم و با برنامه و استفاده از ظرفیت های داخلی و خارجی حرکت کنیم، تحریم ها اثربخش نخواهد بود.

* افزایش جذب سرمایه خارجی در استان
رشیدیان اظهار داشت: به رغم همه فشارهای دشمن، تولید، ورود گردشگران خارجی، صادرات، اشتغال و جذب سرمایه خارجی در خراسان رضوی طی بهار امسال رشد قابل توجهی داشت و نرخ بیکاری در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.6 درصد کاهش یافت.
وی موضع گیری روسیه و چین در برابر آمریکا و خارج بودن کشورهای کوچک از تحریم ها را فرصتی برای استان هایی مانند خراسان رضوی دانست تا با شناخت این بازارها تحریم ها را دور بزنند.
وی با تاکید بر ایجاد ظرفیت برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی گفت: در چهار ماه نخست امسال 19 طرح با اعتبار 116 میلیون دلار در حوزه سرمایه گذاری خارجی در استان ثبت شده است.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر برخورد جدی با قاچاق سوخت افزود: طی ماه های اخیر که با نوسانات نرخ ارز مواجه شدیم، قاچاق سوخت در استان 48 درصد افزایش یافت که نظارت های بیشتری را در نحوه ورود کالا و انبار کردن آن می طلبد.
وی همچنین بر ساماندهی بازار ثانویه ارز به نفع تولید و واردات مواد اولیه، بهره گیری از ظرفیت صرافی ها و ممانعت از تشکیل بازار غیرقانونی ارز در کنار خیابان ها و ایجاد کمیته ای برای تامین مواد اولیه بخش تولید تاکید کرد.
رشیدیان با بیان اینکه 60 درصد انبارهای دولتی و خصوصی استان در سامانه جامع انبارها ثبت شده است اظهار داشت: آخرین مهلت ثبت انبارها نیمه شهریور ماه امسال است و بعد از آن هر انبار ثبت نشده ای مصداق انبار قاچاق کالا خواهد بود.
وی با تاکید بر مدیریت جهادی مدیران استانی گفت: هیچ مدیری حق ندارد مشکلات درون حوزه خود را به حوزه یا اداره دیگری پرتاب کند و موظف است مشکل حوزه خود را خود برطرف نماید.
در این مراسم 'سید جواد حسینی' به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی معرفی شد.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.