محمد عرفانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی نظارت ها و بررسی های تحقیقی از وضعیت استانداردها و سلامت گونه های این باغ وحش، در یک ماه گذشته این میکروچیپ ها نصب شده که روند نصب بر روی دیگر گونه ها نیز ادامه می یابد.
وی در خصوص وضعیت ادامه فعالیت و بازگشایی باغ وحش مشهد گفت: هفته آینده در جلسه ای با اداره کل دامپزشکی، وضعیت زیست گونه ها و بهداشت محیط این مجموعه مورد بررسی قرار می گیرد و تصمیم گیری در خصوص نحوه ادامه فعالیت این باغ وحش و چگونگی صدور پروانه بهداشتی برای این مجموعه انجام خواهد شد.
معاون اداره کل محیط زیست خراسان رضوی گفت: متناسب سازی شمار گونه ها با فضای زیستی در نظر گرفته شده برای آنها و در نهایت رساندن فضای زیست هر گونه به استانداردها، افزایش سرانه فضای سبز و دیگر موضوعات مجموعه باغ وحش مشهد در حال پیگیری است .
عرفانی ادامه داد: برای رصد و پایش کامل وضعیت گونه ها و پیشرفت امور، یک کارشناس محیط زیست در مجموعه باغ وحش مشهد مستقر شده و نظارت و ارائه گزارش را بر عهده دارد.
وی بیان کرد: به مدیران باغ وحش مشهد از اردیبهشت امسال به مدت 12 ماه مهلت داده شده تا فضای این مجموعه را به استانداردها برسانند.
عرفانی گفت: هم اکنون مساله تعدیل گونه ها و نحوه استانداردسازی در مجموعه باغ وحش مشهد در حال بررسی است.
وی با اشاره به اینکه تا پیش از این مدیریت باغ وحش مشهد اراده ای برای اصلاح وضعیت و رفع نواقص نداشت، گفت: خوشبختانه هم اکنون همکاری و تلاش خوبی در مدیریت و مالکان این مجموعه دیده می شود.
پیشینه تاسیس نخستین باغ ‌وحش مشهد به سال 1339 برمی گردد که محل آن در محدوده خواجه ‌ربیع قرار داشت. با ایجاد شرکت باغ ‌وحش وکیل ‌آباد در سال 1356 باغ وحش جدید در ورودی پارک جنگلی وکیل ‌آباد مستقر شد. این مکان بزرگترین باغ ‌وحش ایران است و بیشترین حیوانات و گونه ‌های جانوری را دارد که از جمله می‌ توان به شیر، ببر، خرس، خوک، گراز، گربه وحشی، انواع پرندگان، چهار نوع گوزن، شامپانزه و جانوران دیگر اشاره کرد.
هم اکنون 107 گونه و 680 نمونه جانوری در باغ وحش مشهد نگهداری می شود. این گونه ها شامل 64 گونه بومی و 43 گونه غیربومی و نمونه های جانوری نیز شامل 240 پستاندار، 393 پرنده و 47 خزنده و دوزیست است.
7496/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.