مدیر ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد در این مراسم با حضور استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، فرماندار مشهد و رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی گفت: پایگاههای سلامت در پنج منطقه این کلانشهر شامل بلوار اندیشه و ادیب، جاده قدیم کلات، جاده سرخس، طرق و مجیدیه دایر شده اند.
امیر عزیزی افزود: ساخت این پایگاههای سلامت در پی انعقاد تفاهمنامه ای بین شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت گرفت و بر این اساس مقرر شد فضای مورد نیاز پایگاهها را شهرداری و تجهیزات پزشکی لازم را دانشگاه علوم پزشکی تامین کنند.
وی مجموع هزینه ساخت پایگاههای سلامت شهری و مرکز فرماندهی و مدیریت بحران مشهد همراه با تجهیزات لازم پزشکی را 100 میلیارد ریال اعلام کرد که 50 میلیارد ریال آن از سوی شهرداری مشهد تامین شده است.
مدیر ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد ادامه داد: در قالب این تفاهمنامه تا پایان امسال 20 پایگاه سلامت شهری در سطح این کلانشهر دایر می شود.
وی گفت: هر یک از پایگاههای سلامت در فضایی به مساحت 150 مترمربع خدمات بهداشتی و درمانی را همچون واکسیناسیون و مراقبت از مادران باردار و کودکان به شهروندان ارائه می کنند. همچنین در کنار آنها نیز یک پایگاه اورژانس 115 به عنوان پایگاه مدیریت بحران مستقر است.
مدیر ساماندهی و مدیریت بحران شهرداری مشهد به افتتاح نخستین مرکز فرماندهی و مدیریت بحران در این شهر نیز اشاره و بیان کرد: این مرکز هم با هزینه 30 میلیارد ریال ساخته شده تا هنگام بحران و حوادث احتمالی تمام دستگاههای بحران مدار در همین محل برای کنترل و مدیریت بحران مستقر شوند.
افزون بر نیمی از جمعیت شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی در کلانشهر مشهد سکونت دارند. دومین کلانشهر بزرگ ایران 328 کیلومترمربع مساحت دارد و شامل 13 منطقه و 44 ناحیه شهرداری است.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.