حجت الاسلام محمد اسماعیلی روز سه شنبه به مناسبت روز جهانی مسجد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این شمار هزار و 500 مسجد در شهرستان مشهد است که هزار و 640 امام جماعت در سه نوبت به اقامه نماز در این مساجد می پردازند.
وی با بیان اینکه طبق استاندارد، به ازای هر هزار نفر باید یک مسجد وجود داشته باشد، افزود: هم اکنون به طور میانگین در خراسان رضوی به ازای هر سه هزار نفر یک مسجد وجود دارد که با توجه به جمعیت 6.4 میلیون نفری استان، تعداد مساجد موجود کافی نیست.
رئیس اداره فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان ادامه داد: حدود هزار و 200باب از این مساجد در خراسان شمالی و 2 هزار و 500 مسجد نیز در خراسان جنوبی است که در بیشتر این مساجد نماز جماعت برگزار می شود.
حجت الاسلام اسماعیلی گفت: ساخت مساجد به عهده مردم است و به صورت هیات امنایی اداره می شود ولی نظارت بر فعالیت های فرهنگی و مدیریتی آنها به عهده مرکز رسیدگی به امور مساجد است.
وی اظهار داشت: همزمان با روز جهانی مسجد، عصر دیروز پنج باب مسجد دیگر در حاشیه شهر مشهد با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و شهردار مشهد به بهره برداری رسید.
30 مرداد سال 1348 مسجدالاقصی به دست صهیونیست‌ ها به آتش کشیده شد که به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران و تصویب اعضای سازمان کنفرانس اسلامی در سی ‌امین نشست این سازمان، این روز به نام روز جهانی مسجد نامگذاری شد.
7507/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.