آیت الله سید احمد علم الهدی روز سه شنبه به مناسبت شهادت مسلم بن عقیل در حرم امام رضا(ع) افزود: وقتی هانی بن عروه شهید شد نظر شیعیان کوفی این بود که زمینه مبارزه با حکومت از بین رفته و تحلیل آنها این بود که موقع جنگ نیست و کشته می شویم.
وی ادامه داد: امروز هم تحلیل سیاسی عده ای که در مقابل نظر رهبری موضع گرفته و می گویند که اگر با غرب بسازیم دیگر مشکلی نداریم، در مقابل نظر رهبری است که معتقدند سازش با غرب به هیچ وجه به نفع ما نیست.
وی با بیان اینکه ما رهبری را به عنوان جانشین و حجت امام معصوم (ع) و نه به عنوان یک مدیر و سیاستمدار قبول داریم، افزود: اگر این گونه پیرو خط ولایت باشیم حتی اگر صدها مشکل پیش آید و آتش به سر ما بریزد تا آخرین قطره خون از ولایت دست بر نمی داریم.
امام جمعه مشهد با اشاره به پاسخ مثبت امام حسین(ع) به دعوت کوفیان گفت: عراق از نظر اقلیم و جغرافیا، مرکز کانون اسلامی بود و 12 هزار نامه دعوت هم داشت، اگر امام حسین(ع) در جای دیگری قیام می کرد همه می گفتند چرا به نامه های دعوت کوفیان پاسخ مثبت نداد چرا که اگر به عراق می آمد پیروز می شد.
آیت الله علم الهدی افزود: علت اینکه امام حسین (ع) به نامه کوفیان پاسخ مثبت داد این بود که قرار بود آن حضرت قیام کند و با حکومت یزید بجنگد اگر در مکه می ماند حرمت کعبه از بین می رفت و اگر در دیگر جاها قیام می کرد، حرکت سیدالشهدا بعد رسانه ای پیدا نمی کرد.
5132/7507
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.