علیرضا کاظمی روز سه شنبه در مراسم آغازین پانزدهمین دوره اردوی ملی دانش آموزان پسر مناطق مرزی کشور در اردوگاه شهید رجایی نیشابور افزود: تابستان امسال 30 برنامه اردوهای دانش آموزی به صورت ملی برگزار شده است.
وی ادامه داد: توسعه اردوهای دانش آموزی در قالب اردوهای مدرسه ای، منطقه ای، قطبی، استانی، ملی و اردوهای ویژه مانند راهیان نور، زیارت اولیها و جهادی فوق العاده در شخصیت و ارتقا مهارتهای دانش آموزان موثر است.
معاون وزیر آموزش و پرورش به تدوین سه اولویت راهبردی برای حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی با 120 برنامه ذیل 20 راهبرد و سیاست اشاره و بیان کرد: در این راستا توسعه فرهنگ اقامه نماز، قرآن و عترت، مهارتهای ارتباطی و فضائل اخلاقی که این اردوها می تواند نقطه ثقل آن باشد و افزایش روحیه نشاط و امید در بین دانش آموزان سه شاخصه اصلی محسوب می شود که باعث افزایش توانمندیهای دانش آموزان و کاهش آسیبهای اجتماعی می شود.
وی گفت: رویکرد جدید آموزش و پرورش در راستای آموزش مهارتهای مختلف به دانش آموزان است و امروز به نسبت فعالیتهای آموزشی این رویکرد باید تبدیل به فضای غالب شود. در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت انسانها برای زندگی سعادتمند در دنیا و آخرت لحاظ شده و اگر قرار باشد دانش آموزان به حیات طیبه دست یابند لازمه آن آموزش مهارتهای یک زندگی سالم است.
کاظمی افزود: در رویکرد دیگر سند تحول بنیادین، به مدرسه به عنوان تنها مکان آموزش و تربیت نگاه نمی شود. یکی از بهترین راههای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی توسعه اردوهای دانش آموزی است.
وی ادامه داد: در همین چارچوب اردوی دانش آموزان مناطق مرزی یک حرکت نمادین برای تجلی وحدت، انسجام ملی و تقویت هویت ملی دانش آموزان مرزی است که در خط مقدم مرزهای فرهنگی و جغرافیایی کشور قرار دارند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بر ضرورت توسعه و تقویت اردوهای دانش آموزی در سطوح مختلف تاکید و بیان کرد: بر اساس رویکرد عدالت بخشی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که جزو یکی از شاخصه های نظام است می طلبد به مناطق مرزی توجه بیشتری صورت گیرد.
پانزدهمین دوره اردوی ملی دانش آموزان پسر مناطق مرزی کشور با شرکت 300 دانش آموزان از استانهای هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، گلستان، گیلان و مازندارن به مدت چهار روز در اردوگاه شهید رجایی نیشابور ادامه دارد. نیشابور در فاصله 127 کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.
9869/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.