محمدرحیم نوروزیان روز دوشنبه در آستانه هفته دولت در جمع خبرنگاران افزود: در کنار عناصر افراطی، وجود احتمالی دستگاههای اجرایی ناکارآمد با مدیر رانتخوار و نیز سوءمدیریت فضای لازم را برای دشمن مهیا می کند لذا باید اشکالات را رفع کنیم.
وی همچنین به موضوع تجمعهای اعتراضی اشاره و بیان کرد: هیچ کشوری اجازه نمی ‌دهد امنیتش خدشه دار شود. به زودی مراکز و مکانهای مشخص برای تجمعهای اعتراضی مشخص می شود اما قرار نیست با هر مشکلی افراد به خیابانها بیایند.
معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: هر دولتی یک عده مخالف دارد و دولت تدبیر و امید هم از این امر مستثنی نیست به خصوص در شهر مشهد گروههای سیاسی فعال و متعدد حضور دارند. در اغتشاشات دی ماه پارسال هم اگر ریشه یابی کنیم مشخص می شود که زیر نظر مخالفان تندرو بی منطق بود که درک درستی از شرایط ندارند.
وی همچنین به وضعیت سیاسی و امنیتی خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: 52 حزب ثبت شده در مجموع، 14 حزب و تشکل استانی و 38 شعبه و دفتر مربوط به احزاب کشوری در این استان فعالیت دارند که بعد از تهران بیشترین است.
نوروزیان در ادامه، انتصابات به خصوص در بخش فرمانداران، بخشداران و مدیران را دارای ملاکهای مشخص ذکر و بیان کرد: به دنبال این هستیم که انتصابات درون سازمانی باشند و کسانی که از وزارت کشور نیستند به جایگاه خود برگردند. اگر کسانی با سابقه بیش از 15 سال هم برای خدمت در استانداری و بخشهای مرتبط درخواست انتقال داشته باشند بررسی می کنیم.
وی جوانگرایی و داشتن سوابق مرتبط را از دیگر ملاکها در تعیین انتصابات ذکر و بیان کرد: امسال تاکنون شش فرماندار جدید، دو معاون فرماندار و هفت بخشدار در خراسان رضوی منصوب شده اند و حدود 20 معاونت فرمانداری اضافه شده است. میانگین سن فرمانداران 45 سال، معاونان 44 سال و بخشداران 38 سال است.

* وضعیت اقدامات عمرانی خوب است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در ادامه همچنین گفت: با وجود فضای رسانه ای منفی که دشمن به آن دامن می ‌زند تا نظام جمهوری اسلامی را ناکارآمد و دچار بحران نشان دهد، وضعیت استان ظرف یک سال اخیر از نظر اقدامات عمرانی خوب بوده است.
وی افزود: در همین چارچوب طی هفته دولت امسال هزار و 544 پروژه با هزینه 14 هزار و 532 میلیارد ریال در سطح خراسان رضوی بهره‌ برداری می شوند. همچنین 202 مورد طرح جدید کلنگ ‌زنی می ‌شوند که 117 مورد آن مربوط به روستاها و دهیاریها است.
نوروزیان بیشترین پروژه ها را مربوط به بخش صنعت، معدن و تجارت، ارتباطات و زیرساخت و راه و شهرسازی اعلام و بیان کرد: از نظر موضوعی بیشترین طرحها در حوزه جهاد کشاورزی، برق و توسعه تجهیزات اجرا شده اند که نشانگر توجه دولت به روستاها، مناطق محروم و حوزه زیرساخت می باشد.

* یک سال ذخیره استراتژیک
وی در ادامه همچنین گفت: برای مقابله با تحریمها برای دست کم یک سال ذخایر اساسی و استراتژیک تهیه شده و همه برنامه ریزیها برای اینکه وقفه ای در بازار ایجاد نشود صورت گرفته است.
معاون استاندار خراسان رضوی افزود: آمریکا بلوف زیاد می زند. وضع کنونی ما بدتر از زمان وجود قطعنامه ها نیست. فضای جهانی نیز با آمریکا همراهی نمی کند و در خود آمریکا هم اتفاق نظر وجود ندارد اما فشار روانی شدیدتر از قبل می باشد و وجود بعضی انبارهای کالاهای احتکاری نشانگر همین موضوع است.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.