مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی روز دوشنبه در این خصوص گفت: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان طی نامه ای اعلام کرده که این اداره کل حائز رتبه برتر در بالاترین میزان رشد امتیاز نسبت به پارسال شده است.
امیر ضیائیان افزود: رتبه برتر برمبنای نتایج ارزیابی عملکرد شاخصهای عمومی و اختصاصی سال 1396 سنجش شده است. بر این اساس اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در جشنواره شهید رجایی تقدیر خواهد شد.
وی گفت: بنا بر درخواست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی چهار نفر از گروه کاری موثر در این فرآیند جهت تقدیر به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت معرفی خواهند شد.
هزار و 450 اثر تاریخی خراسان رضوی در فهرست آثار ملی ثبت شده اند. مچنین این استان با برخورداری از 1700 واحد تاسیسات گردشگری رتبه نخست این حوزه را در کشور دارد و در حوزه صنایع دستی هم 20 هزار هنرمند در حدود 90 رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی خراسان رضوی فعالیت دارند.
فعال شدن شورای استانی ثبت و برنامه ریزی، آغاز تعیین حرائم آثار تاریخی استان، آغاز مرمت برج و باروی شهر تاریخی توس، احیای چندین اثر تاریخی بافت پیرامون حرم رضوی، برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته بعد از 10 سال در مشهد، توسعه و حمایت اقامتگاههای بومگردی به عنوان سرفصل جدید گردشگری و نیز آغاز بیمه هنرمندان صنایع دستی از مهمتریت فعالیتهای اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی طی پارسال بوده اند.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.