دکتر عباس اخگری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بعد از قرص سرماخوردگی، آمپول دگزامتازون و کپسول آموکسی سیلین 500 بیشترین تجویز را در نسخه های پزشکان خراسانی به خود اختصاص داده اند.
وی ادامه داد: بر این اساس 5.93 درصد از نسخه های پزشکی قرص سرماخوردگی را داشته اند و میزان دگزامتازون و آموکسی سیلین نیز به ترتیب 4.75 و 4.19 درصد از تجویز در نسخه های پزشکی را شامل می شود.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نسخه های تجویزی چهار هزار پزشک عمومی و متخصص در این زمینه ارزیابی شده است. 1.24 درصد از پزشکان نیز در نسخه های خود قرص استامینوفن را تجویز کرده اند.
وی کاهش اقلام دارویی در نسخه های پزشکی را از برنامه های کمیته تجویز منطقی دارو اعلام و بیان کرد: میانگین اقلام تجویزی در نسخه پزشکان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی سالهای گذشته روند کاهشی داشته است.
او افزود: سال 1395 میانگین اقلام دارویی در نسخه های پزشکان 2.8 قلم بود اما پارسال به 2.78 قلم کاهش یافته است.
وی گفت: میانگین اقلام تجویزی در نسخه های پزشکان خراسان رضوی نسبت به میانگین کشوری در حد مطلوبی قرار دارد.
800 داروخانه در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی دایر است. 80 درصد جمعیت شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش این دانشگاه قرار دارند. بقیه جمعیت خراسان رضوی از طریق دانشکده ها و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، نیشابور، تربت حیدریه و تربت جام خدمات رسانی می شوند.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.