فرماندار تایباد در این مراسم گفت: هدف این مراسم تجلیل از ایثارگری به یاد ماندنی آزادگان در دوران اسارت است هرچند که این مراسمها در خور شان این عزیزان نیست. مفاهیم و ارزشهای ناب هشت سال دفاع مقدس و خاطرات رزمندگان از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید نسل به نسل انتقال یابد.
حسین شرافتی راد افزود: این عزیزان در زمان اسارت آنچنان در مقابل دشمن بعثی مقاومت و ایستادگی کردند که باعث درماندگی و ذلت آنها شدند و رشادت، از خودگذشتگی و وحدت را به بهترین شکل ممکن معنا کردند.
وی ادامه داد: همین روحیه تسلیم ناپذیری آزادگان و اسرا بود که روحیه دشمنان نظام را برای پیروزی بر ما تضعیف کرد و باعث شد آنها در برابر اسرای ایرانی احساس حقارت کنند. در سایه رشادت شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران امروز شاهد بیداری امت اسلامی در جای جای جهان اسلام هستیم و بدون شک اگر از خودگذشتگی این عزیزان نبود امروز شاهد این تحولات در خاورمیانه و پیروزی اسلام بر کفر نبودیم.
فرماندار تایباد گفت: خدمت رسانی به این قشر و خانواده های آنها یکی از مهمترین وظایف مسئولان نظام اسلامی است.
تایباد 114 شهید شیعه و اهل سنت تقدیم اسلام و انقلاب کرده است. این شهرستان 277 جانباز، 281 ایثارگر و 32 جانباز دوران دفاع مقدس دارد. تایباد در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
7494/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.